شناسهٔ خبر: 67361630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید

تهران- ایرنا- ایران اسلامی و پایتخت آن تهران امروز و همزمان با عید غدیر میزبان جشن‌های زیادی است؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر نیز که در خیابان اصلی برپایی این جشن (خیابان آزادی) واقع شده‌اند، با برپایی موکب‌هایی سهم خود را در این شادمانی ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با دهه ولایت و امامت و مهمانی شماری از دستگاه‌های فرهنگی مانند ستاد غدیر، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران و شماری از نهادهای مردمی جشن ۱۰ کیلومتری را در روز عید غدیر در تهران از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در خیابان آزادی از میدان آزادی تا بزرگراه امام علی (ع) برگزار می‌کنند. تعداد موکب‌های حاضر در این جشن امسال ۳۰ درصد افزایش یافته و در مجموع ۲۲۰۰ موکب برپا می‌شود برای پذیرایی از مهمانان علی ولی الله (ع) حاضر و آماده شده‌اند.

همزمان با این جشن برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با شعار «امیرالمومنین معیار زندگی، الگوی حکمرانی» و عنوان «یا علی بگو» ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید

موکب دانشگاه امیرکبیر به نام شهید شهریاری

دانشگاه‌هایی که در این مسیر قرار دارند نیز از این فرصت استفاده کرده و موکب‌هایی را برای پذیرایی از مهمانان این جشن تدارک دیده‌اند. موکب دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نام موکب شهید شهریاری به مناسبت عید ولایت عید سعید غدیر خم و برای خدمت رسانی شایسته به شرکت کنندگان، در مسیر این مهمانی باشکوه، از عاشقان و شیفتگان امیرالمومنین علی (ع) پذیرایی می کند.

این موکب به همت هیات کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت عید سعید غدیر خم در خیابان انقلاب، نبش کوچه سعید برپا می شود.

هیات کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال گذشته نیز پذیرای شرکت کنندگان در این اجتماع بزرگ مردمی بود.

عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید

موکب دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف نیز که در اصلی آن در خیابان آزادی واقع شده، در این جشن حضور دارد و برنامه‌های مخصوصی را برای پذیرایی از مهمانان و گرامیداشت این عید بزرگ تدارک دیده است. در این ویژه برنامه، درهای دانشگاه صنعتی شریف به روی عموم باز است و فعالان این دانشگاه با مشارکت اهالی محله شریف و با دایر کردن بیش از ۷۰ غرفه پذیرایی، پذیرای مردم خواهند بود.

ارائه فعالیت‌ها و محصولات علمی- فناوری، ویژه‌برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پذیرایی و غیره از برنامه‌های دانشگاه در این روز است.

جشن غدیر در دانشگاه‌ تهران

دانشگاه تهران هم با برگزاری جشن غدیر و همایش نهج البلاغه کتاب زندگی با موضوع علمی- پژوهشی «امیرالمؤمنین علی علیه السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» و رونمایی از کتاب تمام نهج البلاغه و سی دی غدیر با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حسین ظریف منش مدیرعامل محترم بنیاد بین‌المللی غدیر، دکتر عبد الکریم بی آزار شیرازی، سید صادق موسوی، برخی از سفرا و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی در محل تالار علامه امینی این روز را گرامی می‌دارد.

نظر شما