شناسهٔ خبر: 67361281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با محوریت جوانی جمعیت؛

برگزیدگان جشنواره سراسری «طرح ایده‌ای برای فردا» در اراک معرفی شدند

مرکزی _ آیین اختتامیه جشنواره سراسری «طرح ایده‌ای برای فردا» با محوریت جوانی جمعیت با هدف معرفی برگزیدگان جشنواره در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک؛ گفت: فراخوان جشنواره سراسری «طرح ایده‌ای برای فردا» با محوریت جوانی جمعیت از اواخر سال گذشته به همه استان‌های کشور اعلام شد.

حسین محمودی فر افزود: پس از فراخوان ۱۱۰ اثر و مقاله با «محوریت جوانی جمعیت» از ۱۷ استان کشور به دبیرخانه رسید که با تشکیل هیئت داوری و کمیته علمی مقاله‌ها و آثار رسیده مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان ۱۱۰ اثر رسیده در مرحله نخست داوری، ۳۰ اثر و ایده از سوی داوران برگزیده شد که در بازبینی مرحله دوم این رقم به ۲۶ اثر برگزیده کاهش یافت. که در نهایت در آخرین مرحله داوری توسط هیئت داوران و کمیته علمی، سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شد و ۸ اثر نیز شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: با تاکید استاندار مرکزی و هماهنگی کارگروه جوانی جمعیت استانداری و مدیر کل بانوان استانداری مرکزی قرار شد ۲۶ اثر و ایده به دستگاه‌های مرتبط در جهت پیگیری و اجرایی کردن ایده‌ها و تحقق طرح جوانی جمعیت داده شود تا این ایده‌ها و طرح‌ها که به صورت مقاله نوشته شده است از حالت نظری به صورت عملی درآید تا بتوان ایده‌های مطرح شده را اجرایی کرد و کارگروه جوانی جمعیت به ریاست استاندار مرکزی اجرایی شدن ایده‌ها را دنبال کند.

بر اساس این گزارش، در پایان مقاله سید شمس الدین موسوی الکاظم به عنوان اثر برگزیده اول انتخاب شد. اثر صادق صفری فرد برگزیده دوم و مقاله و ایده سحر ویسانی نیز به عنوان اثر برگزیده سوم معرفی شدند.

همچنین از ناصر کریمی نیک، رضا محمدی، حمیدرضا مجیدی و حامد رفعت جو نیز تقدیر شد.

در این آئین سه اثر با عناوین؛ تاثیر هوش مصنوعی بر نظام خانواده فرصت‌ها و چالش‌ها؛ داستان گوجه‌های گیلاسی و حمایت از بنیان خانواده جوانی جمعیت؛ تحکیم و توسعه بنیاد خانواده از طریق راهبردهای اشتغال زایی آموزش ادب فارسی؛ توسط نویسندگان آثار قرائت شد.

نظر شما