شناسهٔ خبر: 67361278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی :

۱۹ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع فرهنگی و هنری شهر قاین اختصاص یافت

خراسان جنوبی_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع فرهنگی و هنری شهر قاین خبرداد.

صاحب‌خبر -

علی فرخنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور شهید به استان ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع فرهنگی هنری شهر قاین اختصاص یافت و امیدواریم این اعتبار در نظر گرفته شده به زودی محقق شود.

وی با اشاره به نگاه تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم ادامه داد: سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز مبتنی بر سه راهبرد توانمندسازی، گفتمان سازی و سودمندسازی عرصه فرهنگ و هنر طراحی شده است و در این سه سال، تلاش های زیادی در راستای توانمندسازی نیروی انسانی و جذب اعتبارات انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به رونق مشارکت هنرمندان در برنامه های مختلف استان افزود: در دوره آموزشی قرآنی سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری دو دوره جشنواره مطبوعات به صورت منطقه ای، میزبانی از اولین جشنواره ملی سواد رسانه، جشنواره موسیقی مقامی، کنگره ملی ابن حسام خوسفی، کیفی سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی، کسب رتبه دوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سطح کشور و انتخاب این اداره به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی بخشی از برنامه های موثر و موفقیت های کسب شده در این مسیر بوده است.

فرخنده با بیان اینکه در هنگام تدوین سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عقب ماندگی‌های خراسان جنوبی در بخش‌های زیرساختی باقی مانده از دولت های قبل برخورد کردیم، گفت: در همین راستا، تلاش برای تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در دستور کار قرار گرفت و افتتاح فاز نخست خانه مطبوعات و پروژه خانه فرهنگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

وی افزود: امسال نیز از محل اعتبارات قرارگاه شهید آوینی، برنامه‌های متعددی در سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است که تجلیل از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، یکی از این اقدامات است.

وی تمرکز زدایی از جشنواره‌ها و سوق دادن برنامه‌ها به سمت شهرستان‌ها و بخش را از دیگر برنامه‌های انجام شده در طول این سالها برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره شعر استانی فجر در شهر خضری و جشنواره تئاتر استان در شهر قاین نمونه‌ای از این برنامه‌هاست.

نظر شما