شناسهٔ خبر: 67361113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: پزشکیان در خراسان رضوی رای اول را به دست می آورد

مشهد-ایرنا- عضوهیات رییسه مجلس دوازدهم گفت: اگر مردم پای صندوق رای بیایند، مسعود پزشکیان در خراسان  رضوی رای اول را به دست خواهد آورد زیرا این استان پرچمدار عقلانیت، اخلاق و کرامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا نوری قزلجه دوشنبه شب و در همایش مردمی فرهنگیان ستاد مسعود پزشکیان در مشهد افزود: اکنون دو جریان در این انتخابات با هم در حال رقابت هستند، جریان عقلانیت که فقط یک نامزد با نام مسعود پزشکیان دارد و دوم جریان اقلیتی که قدرت در دستشان است و آن را مصادره کرده اند.

وی ادامه داد: سه سال است که از هزاران تریبون علیه ظریف و همکاران وی صحبت می کنند و اکنون فقط با چند دقیقه صحبت کردن وی به هم ریخته اند و نتوانستند وی را تحمل کنند چون حرف او حق و حرف دل جامعه بود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون برخی از مردم در کناری نشسته اند و این در حالی است که تنها چند روز دیگر تا انتخابات فرصت وجود دارد و چون ناامید هستند و اعتراض دارند قصد شرکت در انتخابات را ندارند زیرا حرف آنها شنیده نشده است.

نوری افزود: اتفاقی که رخ داده این است که در بین نامزدها یک نام وجود دارد که باب میل ماست و در سابقه او احترام به انسان ها و ایرانیان وجود دارد. او امروز شعار نمی دهد و کسی نیست که از کرامت زنان صحبت کند و ۲ سال جلوی لایحه حمایت از زنان را بگیرد. پزشکیان از ابتدای خدمتش همیشه در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان همه توان کشور را به کار خواهد برد زیرا کار کارشناسی یعنی شایسته سالاری و این که تمام ایرانیان برای توسعه ایران پای کار خواهند آمد و در این صورت است که کشور توسعه پیدا می کند.

او اظهار کرد: می گویند دیپلماسی دولت قبلی التماسی بود و شما دیپلماسی قوی داشتید، پس ۶ میلیارد دلار پول این ملت را که قرار بود از کره جنوبی بگیرید چه شد؟ می گویید با تمام همسایه ها مسائل خود را حل کردید ولی کشور عراق که دوست ماست، پول برق کشورمان را نمی دهد و ثابت کردند که نمی توانند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون یک نفر در بین نامزدهاست که می تواند شرایط را بهبود ببخشد زیرا مردم ایران پشتیبان وی هستند و رییس جمهوری که بالای پنجاه درصد رای دهندگان پشت سر او باشند می تواند کارهای بزرگی انجام دهد از این رو آقای پزشکیان پرچمدار توسعه و عقلانیت در کشور خواهد بود.

نوری ادامه داد: هم اکنون سطح فساد به وزارت رسیده است ولی ادعا می کنند که ما با فساد مبارزه می کنیم و مردم این گفته ها را قضاوت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: اگر این فرصت تاریخی از دستمان برود و قوم تمامیت خواه، مجدد مسیر خودش را ادامه بدهد دیگر اجازه نخواهند داد چهار سال بعد یا هشت سال دیگر، حتی افرادی همچون پزشکیان بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند.

پزشکیان قرار نیست معجزه کند

نماینده تربت جام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما برای دفاع از پزشکیان این جا نیامده ایم بلکه آمده ایم بگوییم انسان دارای کرامت است و کسی کرامت ما را نمی تواند از ما بگیرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: نباید اجازه دهیم یک اقلیت متوهم با سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی خود موجب ایجاد گسل عظیم بین مردم و حاکمیت شوند.

وی ادامه داد: پزشکیان قرار نیست معجزه کند و همچون موسی (ع) عصای خود را برای عبور از شرایط فعلی بر زمین بزند. پزشکیان کسی نیست که بتواند تمام ارکان قدرت جمهوری اسلامی را تغییر دهد بلکه تفاوت او با بقیه در این است که برای رای مردم حرمت قائل است.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به این که هشت سال با آقای پزشکیان در مجلس دهم و یازدهم همکار بوده است اظهار کرد: پزشکیان دارای سابقه انقلابی، بسیجی، رزمنده، حزب اللهی و خانواده جانباز است پس چرا نمی گذارند او رییس جمهور شود؟ زیرا علاقه ندارند مردم ایران بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی خودشان حاکم شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم:پزشکیان در مشهد رای اول را به دست خواهد آورد

رحیمی افزود: امروز پزشکیان در جایی است که مردم هستند و هیچ نگاه قومی، جناحی و طیفی به جایگاه ریاست جمهوری ندارد مگر این که بتواند کرامت، عزت و سربلندی مردم ایران را به آنان باز گرداند و از این رو بازگشت قدرت به مردم و گرفتن آن از دست یک اقلیتی که هیچ گاه از قدرت بیرون نمی روند و در تمام ارکان قدرت حاکم حضور دارند را پی گرفته است.

وی ادامه داد: حال کشور ایران خوب نیست و نیازی نیست به شما بگویم اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی کشور چیست اما با انتخاب پزشکیان شرایط اصلاح کشور در عرصه داخلی و خارجی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: کشور ما در بین سه کشور نخست دنیا از نظر ذخایر نفتی قرار دارد، در میان هفت کشور برتر دارنده معادن است و با ۹۰ میلیون نفر جمعیت و داشتن افراد نخبه، باز هم حال کشورمان خوب نیست و یکی از دلایل آن وجود قوانین و تصمیم های خلق الساعه است.

نماینده سابق تربت جام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ‌برخی افراد توهم های بی پایانی دارند و گفتند نمی گذارند آقای پزشکیان رییس جمهور شود و می خواهند روزنه امید ریاست جمهوری را هم از مردم بگیرند.

رحیمی افزود: آنها ادعا می کردند مردم ایران با انتخاب روحانی اشتباه کردند و کشور به قهقرا رفت اما آیا در طول سه سال گذشته تورم مهار شد؟ برجام احیا شد؟ و در سیاست خارجی واقعا موفق بودند؟

وی اضافه کرد: اگر قراراست ایران و مردم کشورمان به سربلندی خود باز گردند، به عنوان یک نماینده سابق مجلس از شما درخواست می کنم منتظر هیچ ستاد و تشکیلاتی نباشید و با هر کسی که می شناسید، تماس بگیرید تا با رای دادن به پزشکیان روزنه امید ملت بسته نشود.

پزشکیان مانند ماهاتیر محمد است

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست تبلیغاتی گفت: ماهاتیر محمد یک پزشک بود که ۲۵ سال پیش نخست وزیر کشور مالزی شد. در آن زمان پایین ترین میزان درآمدهای سرانه در این کشور وجود داشت و او بعد از ۲۰ سال آن کشور را به بالاترین میزان درآمدهای سرانه رساند.

سید جواد حسینی افزود:ماهاتیر محمد موجب توسعه اقتصادی مالزی شد و آن کشور را به رفاه رساند و او تنها حاکمی است که وقتی از حکومت کنار رفت بیشتر مردم مالزی اشک بر چشمانشان جاری شد و بعد از هفت سال و در کهنسالی او را دوباره فراخواندند تا دوباره کشورشان را به توسعه برساند و بر همین اساس پزشکیان برای من تداعی گر ماهاتیر محمد مالزی است.

وی با طرح این سوال که آموزش و پرورش با انتخاب پزشکان چه نسبتی دارد گفت: مساله اصلی آموزش و پرورش ایران چیست؟ بین نیازهای نظام تعلیم و تربیت و کارکردهای آن انتظاراتی وجود دارد و این در حالی است که خواسته های ما از آموزش و پرورش با مردم و دانش آموزان فاصله و تعارض هایی دارد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: اگر معلمی به انباشت محفوظات ذهنی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان همت نگمارد از سوی خانواده و مدیر بازخواست می شود. ما از آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت انتظار داریم که دانش آموزان را در ساحت های گوناگون اجتماعی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی در سازگاری اجتماعی و پرورش سیاسی مبتنی بر سلامت، خلاقیت، شجاعت و کرامت رشد دهد اما در عمل، تعلیم و تربیت، تک ساحتی و آموزش زده و کنکورگرا است.

عضو هیات رئیسه مجلس دوازدهم:پزشکیان در مشهد رای اول را به دست خواهد آورد

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استاندارد باید به پرورش تفکر خلاق، نقاد و انتقادی بپردازد اما خروجی نظام تعلیم و تربیت کنونی، تفکر همگرایی غیر خلاق شبیه یک بانک است. ما از آموزش و پرورش توقع داریم که مهمترین، ارزانترین، سریع ترین و فراگیرترین محور عدالت اجتماعی و آموزشی باشد ولی شرایط استاندارد نظام تعلیم و تربیت این گونه است.

حسینی اضافه کرد: آنچه در نظام تعلیم و تربیت می بینیم، بی عدالتی و نابرابری است که ۸۰ درصد رتبه های زیر سه هزار کنکور سراسری به دهک اول جامعه اختصاص دارد.

او گفت: ما از آموزش و پرورش، ارتقای منزلت و معیشت معلمان را طلب می کنیم و معتقدیم کارگزاران فکور، اندیشه ورز و رکن نظام تعلیم و تربیت معلمان هستند و باید به آنان منزلت بدهیم و بر صدر نشانیم اما در عمل آنان را تحقیر می کنیم و فرو می نشانیم و در قفس تنگ معیشت گرفتارشان می سازیم.

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: ما از آموزش و پرورش، مدارس با کیفیت همراه با استاندارد و ترکیبی انتظار داریم اما در عمل ۲۴ نوع مدرسه نظام تعلیم و تربیت ساخته ایم که دانش آموزان را چهل تکه کرده است و موجب تشدید نابرابری است زیرا آنچه که در آموزش و پرورش رقم می خورد یک آموزش و پرورش مکانیکی حافظه محور است.

حسینی ادامه داد: از آموزش و پرورش امنیت فرهنگی انتظار داریم ولی آنچه رقم می خورد فرهنگ امنیتی است. از آموزش و پرورش انتظار داریم که کانون کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باشد ولی آنچه در عمل رقم می خورد تنوع، رشد و گسترش آسیب های اجتماعی و آسیب های نوپدید اجتماعی است. ما از آموزش و پرورش معلمان و دانش آموزانی با شوق و انگیزه برای استانداردسازی انتظار داریم و آنچه وجود دارد دانش آموزانی با روحیه مقاومت و معلمانی با کاهش انگیزه است.

حسینی گفت: از آموزش و پرورش مدرسه محوری را انتظار داریم چون کانون تحولات آینده جامعه است ولی آنچه در عمل رخ می نماید ستاد محوری و به حساب نیامدن مدرسه و مدفون کردنش در زیر بار هنجارها و بخشنامه های فراوان است که سری بزرگ بر پیکری نحیف دارد.

او افزود: ما از آموزش و پرورش نظام رتبه بندی مبتنی بر شایستگی ها را انتظار می کشیم ولی آنچه دیده ایم نظام رتبه بندی مبتنی بر سنوات و مدرک تحصیلی است زیرا معتقد هستیم بین نیاز آموزش و پرورش و خواسته هایی که باید رقم بخورد فاصله و تعارض وجود دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: معتقدم بیش از هر زمان دیگر، وضع نامطلوب نظام تعلیم و تربیت با حوزه اقتصاد یا فرهنگ و سیاست ارتباط پیدا می کند زیرا اهتمام ورزیدن به این انطباق پذیری بین خواسته و نیاز در درجه اول به یک نظام سیاسی نیاز دارد که به درک این موضوع رسیده باشد و برای حل آن اهتمام و اراده قوی خود را معطوف دارد.

حسینی گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گاه این منابع محدود برای تخصیص مساله اصلی توسعه کشور یعنی آموزش و پرورش اختصاص پیدا نکرده بود زیرا در دوران دفاع مقدس، اعتبار آموزش و سلامت کشور دو و نیم برابر اعتبار امنیتی کشور بوده است.

وی افزود: ما نظامی سیاسی می خواهیم که با هوش قوی به چنین درکی برسد و آن حاکمان و نظام سیاسی نیز در درجه اول باید معطوف بر کار کارشناسی باشد.

او ادامه داد: من در مسعود پزشکیان این را یافتم و او کسی است که بیش از ۶۰ سال دارای یک زیست صادقانه بوده و یک کلمه دروغ، تهمت و اختلاف را دامن نزده است.

سرپرست سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه اجرایی او برنامه هفتم توسعه است و با این که من نیز به این برنامه نقد دارم ولی چون حاصل اندیشه جامع و خردورزی است آن را می پذیرم.

حسینی با نقد برنامه نظام رتبه بندی آموزش و پرورش گفت: نظام رتبه بندی دارای اقدام های پیشینی و پسینی است. اگر ۳۸ هزار میلیارد تومان خارج از بودجه سنواتی که به رتبه بندی اختصاص دادیم در اختیار یک وزارتخانه قرار می گرفت، جهش پیدا می کرد ولی اکنون در گل مانده ایم زیرا اقدام پیشینی آن که نظام سنجش صلاحیت های معلمی در آموزش پرورش ایران بود مفقود است.

وی با اشاره به اینکه باید معلمان را از حالت کارمندی خارج کنیم افزود:معتقد هستیم باید همانند استادان دانشگاه ها وضعیت حقوق معلمان نیز بهبود یابد تا آنها نیز بتوانند از بودجه های پژوهشی همچون استادان دانشگاه بهره ببرند و همان احترامی که برای آنها وجود دارد به معلمان نیز تعلق گیرد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال در کشور برگزار می‌شود.

نظر شما