شناسهٔ خبر: 67361091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سایپا به خریداران ولوو FH500، کشنده چینی تحویل می‌دهد

صاحب‌خبر -

سید احمد میررفیع، مدیرعامل سایپادیزل در مجموع عمومی سالیانه این شرکت از جزئیات فرآیند رفع تعهد این شرکت به خریداران ولوو FH500 خبر داده است.

در جدیدترین اخبار خودرو، سید احمد میررفیع، مدیرعامل سایپا دیزل در مجمع عمومی سالیانه این شرکت از رفع تعهد کامیون‌های ولوو FH500 خبر داده است. به‌گفته او، این شرکت اساسا از ابتدای سال 1402 با 387 تعهد معوقه از این کشنده‌ محبوب مواجه بوده که تا پایان سال گذشته موفق شده 211 مورد را رفع تعهد کند.

آن‌طور که میر رفیع می‌گوید، از آغاز سال 1403 نیز 120 دستگاه دیگر از این موارد رفع تعهد شدند و در حال حاضر شمار تعهدات باقی‌مانده سایپادیزل نزد خریداران FH500 کمتر از 60 مورد است.

تحویل کشنده چینی به خریداران ولوو FH500

مونتاژ کشنده محبوب ولوو FH500 در ایران به‌عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین خودروهای سنگین دنیا، از نیمه دوم دهه 1390 شمسی در شرکت سایپادیزل آغاز شد. اگرچه نسخه‌هایی از این کشنده که توسط زیرمجموعه سایپا تولید می‌شدند عمدتا در رنگ سفید بودند و برخی از آپشن‌های آن‌ها نیز حذف شده بود، استقبال برای خرید این محصول از سایپادیزل قابل توجه بود.

کشنده چینی دانگ فنگ KX520 کشنده چینی دانگ فنگ KX520

ولی در نهایت و با اعمال بسته‌های جدید تحریم اقتصادی علیه ایران، سایپادیزل ناگزیر به توقف تولید این کشنده شد. نتیجه این موضوع هم بلاتکلیفی شمار قابل توجهی از خریداران این کشنده محبوب سوئدی بود که فقط حواله‌های خرید در دستشان باقی مانده بود.

در نهایت و بعد از تغییرات گسترده مدیریتی در سایپا و سایپادیزل، مدیریت جدید زیرمجموعه سایپا، رفع تعهدات پیشین را در اولویت کار خود قرار داد. به‌طور همزمان، شرکت مادر یعنی سایپا نیز اقداماتی را جهت رفع تعهدات رنو ساندرو و برلیانس آغاز کرد.

در بحث خودروهای سنگین، سایپادیزل در عوض کشنده ولوو اف اچ 500، به حواله‌داران این محصول پیشنهاد جایگزینی محصولی از برندهای چینی فوتون و دانگ‌فنگ را ارائه داده است.

در واقع سایپا کوشیده با استفاده از گزینه‌های موجود و در دسترس جهت رفع تعهدات قبلی اقدام کند. بر این اساس و با توجه به وجود چندین محصول از برندهای فوتون و دانگ‌فنگ در سبد محصولات سایپادیزل، خریداران ولوو FH500 می‌توانند نسبت به تبدیل حواله خود به کشند‌های KL465 و KX520 از برند دانگ‌فنگ یا کامیونت‌های M3 و M4 از برند فوتون اقدام کنند.

کامیونت فوتون M4 کامیونت فوتون M4

لازم به ذکر است که سایپادیزل پیشنهاد تبدیل حواله FH500 به کامیونت فوتون را برای آن دسته از خریدارانی ارائه داده که بودجه کافی برای خریداری کشنده‌های دانگ‌فنگ را ندارند.

در پایان و در صورتی که می‌خواهید با دیگر کشنده‌های چینی وارداتی یا مونتاژی بازار ایران آشنا شوید، شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی کشنده دیما ۲۸۵، کشنده بایک ایکس ۹ بهمن موتور و کشنده کی ام سی XT1856 در سایت گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کشنده دافران آکروکس TX 560 – مشخصات فنی و قیمت تصاویری جدید از اولین پیکاپ چری منتشر شد سن فرسودگی خودرو در ایران افزایش یافت شرایط فروش اقساطی ۵ مدل کامیون و کشنده آریا دیزل در تیر ماه ۱۴۰۳

برچسب‌ها:

نظر شما