شناسهٔ خبر: 67360889 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

گروه C یورو در ایستگاه پایانی/ در انتظار بهتر شدن انگلیس!/ بازگشت شیر و وایکینگ

انگلیس در حالی که صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده، اما همه در انتظار دیدن نمایش بهتری از این تیم هستند.

صاحب‌خبر -

سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در حالی دیدارهای پایانی گروه C یورو ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد که همه تیم‌های این گروه شانس صعود دارند. در کلن، انگلیس مقابل اسلوونی قرار می‌گیرد و در مونیخ هم دانمارک مقابل صربستان بازی خواهد کرد.

انگلیس – اسلوونی؛ شیر با یال و کوپال!

در مورد انگلیسِ یورو ۲۰۲۴ به شکلی صحبت می‌شود گویی هردو بازی قبلی‌شان را باخته‌اند! نمایش‌های نه‌چندان خوب سه‌شیرها با وجود برتری مقابل صربستان و کسب امتیاز مقابل دانمارک که منجر به صدرنشینی شده، باعث شده گرت ساوتگیت مجبور به دفاع از شاگردانش شود. در هر صورت خود گرت هم می‌داند تیمش آنقدر آماده نیست که به‌عنوان مدعی قهرمانی و حتی مثل دوره قبل تیم فینالیست از آن‌ها یاد شود. اما برخلاف انگلیس، اسلوونی که ۲ امتیاز از ۲ تساوی گرفته شرایط خیلی بهتری دارد چرا که انتظار از این تیم بسیار کمتر بود.

یادآوری این نکته که انگلیسی‌ها به‌عنوان مدعی صاحب‌خانه فوتبال جهان هنوز در قاره‌شان قهرمانی ندارند، تلخ است. سه‌شیرها دوره قبلی با گرت ساوتگیت در ضربات‌پنالتی برای شکستن این طلسم کم آوردند. در ۱۰ حضور در جام ملت‌های اروپا، انگلیس ۴ مرتبه از مرحله گروهی هم صعود نکرده. قبل از نایب‌قهرمانی دوره گذشته، ۲ عنوان سومی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۰ داشته‌اند. رقیب آخرشان در مرحله گروهی که زمانی بخشی از یوگسلاوی بود، سال ۲۰۰۰ برای اولین مرتبه به یورو رسید و در همان مرحله گروهی بدون برد حذف شد. در واقع پسران سرزمین آلپ هنوز بردی در یورو ندارند.

انگلیس ۶ مرتبه مقابل اسلوونی بازی کرده و هیچ‌وقت شکست نخورده. ۵ برد برای سه‌شیرها و یک تساوی ثبت شده است. به غیر از اولین بازی‌شان در سال ۲۰۰۹، بقیه دیدارها رسمی و در انتخابی جام‌جهانی، یورو و مرحله گروهی جام‌جهانی بوده است.

در انتظار بهتر شدن انگلیس!/ بازگشت شیر و وایکینگ

روی کاغذ کسی انتظار ندارد شاگردان گرت ساوتگیت مقابل این رقیب کم بیاورند.

دانمارک – صربستان؛ احیای دوباره وایکینگ‌ها

هردو تیم به اندازه‌ای که خوب بوده‌اند امتیاز جمع نکرده‌اند. دانمارک در بازی نخست بدجور برد مقابل اسلوونی را از دست داد اما در بازی مقابل انگلیس نمایش خوبی داشت و حتی می‌توانست پیروز باشد. صربستان هم مقابل انگلیس خوب بازی کرد اما شکست خورد. با این وجود مقابل اسلوونی شرایط خوبی را تجربه نکردند. حالا با ۲ و یک امتیاز هردو تیم شانس صعود دارند، اما شاید این گروه از گروه‌هایی باشد که فقط ۲ تیم از آن صعود می‌کند. با تساوی بی‌شک صربستان شانس صعود نخواهد داشت، اما دانمارک امیدوار خواهد بود.

دانمارک که سال ۱۹۹۲ قهرمان یورو شد و سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۲۰ تا نیمه‌نهایی هم رسید، ۴ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته و نمی‌خواهد این آمار بیشتر شود. در طرف مقابل صربستان از زمانی که دیگر به‌عنوان یوگسلاوی یا صربستان و مونته‌نگرو در مسابقات حضور نداشته، به یورو نرسیده بود و اولین حضورشان است. در نتیجه خاطره‌انگیز خواهد بود که با نام این کشور استقلال‌یافته به مرحله حذفی برسند.

۳ مسابقه بین دانمارک و صربستان برگزار شده که ۲تای آن‌ها بازی‌های رسمی در انتخابی یورو ۲۰۱۶ بوده‌اند و یک بازی دوستانه. دانمارک همه این بازی‌ها را برده و فقط هم یک گل از رقیبش دریافت کرده.

در انتظار بهتر شدن انگلیس!/ بازگشت شیر و وایکینگ

نظر شما