شناسهٔ خبر: 67360785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت ایران به تعهدات برجام در ازای لغو کامل تحریم‌ها

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت ضمن نکوهش تلاش‌های ناموفق امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقصر جلوه دادن ایران در موضوع برجام، اعلام کرد اگر این کشور‌ها همه تحریم‌های ایران را کامل لغو کنند، امکان بازگشت از اقدامات جبرانی ایران بعد از خروج امریکا هم امکان پذیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  از نیویورک، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت ضمن نکوهش تلاش‌های ناموفق امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای مقصر جلوه دادن ایران در موضوع برجام، اعلام کرد اگر این کشور‌ها همه تحریم‌های ایران را کامل لغو کنند، امکان بازگشت از اقدامات جبرانی ایران بعد از خروج امریکا هم قابل بازگشت خواهد بود.

در این نشست هفدهمین گزارش دوره‌ای دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با موضوع توافق هسته ای ایران ارائه شد.

در این گزارش تصریح شد که آمریکا هنوز به توافق هسته‌ای بازنگشته و تحریم‌های یکجانبه اش برضد ایران را هم، تعلیق یا رفع نکرده، ضمن اینکه معافیت‌های مربوط به صادرات نفت ایران را نیز تمدید نکرده است.

در این نشست واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: ایران پیوسته آمادگی اش را برای بازگشت به بند‌های برجام اعلام کرده، آمریکا و کشور‌های اروپایی مسئول اصلی اجرا نشدن این توافق هستند آنها باید به تعصب ذاتی شان بر ضد ایران پایان دهند و سیاست اعمال محدودیت‌های یکجانبه خود را هر چه زودتر کنار بگذارند.

امیرسعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل نیز گفت: برجام کامل نبود، اما همچنان بهترین گزینه است. با وجود تخلف‌های گسترده امریکا، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا، احیای برجام توسط

تمامی اعضا، به نفع همه است. به همین خاطر هم ایران با مشارکت فعال در ۹ دور مذاکرات در وین، تلاش‌های قابل توجهی کرد و مایل بود برجام را دوباره اجرا کند. با این حال، به رغم تلاش‌های با حسن نیت ما، آمریکا، سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا، هیچگاه از صداقت و عزم کافی برای احیای توافق برخوردار نبوده‌اند.

<div id="video-display-embed-code_11249002"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267895/11249002?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما