شناسهٔ خبر: 67360757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ پایگاه انتقال خون گیلان در عیدسعید غدیر فعال است

رشت - ایرنا - مدیر دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری انتقال خون گیلان گفت: پایگاه‌های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز (سه‌شنبه) به مناسبت عیدسعید غدیرخم برای اهدای خون فعال است.

صاحب‌خبر -

دکتر گیتی ایزدی‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایگاه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ دایر و پذیرای اهدا کنندگان خون است.

وی با اشاره به نقش مهم و همکاری مردم برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران نیازمند به این مایع حیاتی افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و همواره به مشارکت و همراهی مردم برای تامین خون و فرآورده های خونی بیماران نیازمندیم.

این مسئول با بیان اینکه با اهدای یک واحد خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد، اظهار کرد: اهداکنندگان خون، نجات دهندگان زندگی نیازمندان به این مایع حیاتی خون هستند و ما قدردان آنها هستیم.

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

مردم نوعدوست استان پارسال ۹۰ هزار و ۹۴۷ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴.۵۴ درصد افزایش داشته است.

نظر شما