شناسهٔ خبر: 67360634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جلب‌توجه کودکان در رقابت با گوشی‌های هوشمند | استفاده از تلفن همراه در مدارس این کشور ممنوع شد

تلفن همراه وسیله‌ای سودمند برای ارتباط محسوب می‌شود؛ اما مضرات استفاده نادرست آن هم به‌اندازه‌ای است که کارشناسان حوزه سلامت درباره آثار زیان‌بار آن بر سلامت جسم و روان هشدار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: تلفن همراه وسیله‌ای جذاب است که باتوجه‌به پیشرفت‌های باورنکردنی آن؛ امروزه نه‌تنها کودکان و نوجوانان که دنیای بزرگ‌ترها را هم تسخیر کرده است؛ اما در این میان مدیران، معلمان، والدین و در رأس همه آموزش‌وپرورش باید برای استفاده کودکان از آن ضابطه‌مند عمل کنند.

جلب‌توجه کودکان در رقابت با گوشی‌های هوشمند | استفاده از تلفن  همراه در مدارس این کشور ممنوع شد



رقابت با گوشی هوشمند

نانسی استریت به‌عنوان یک معلم مدرسه راهنمایی می‌داند که رقابت با گوشی هوشمند برای جلب‌توجه کودکان تا چه اندازه سخت است.

او می‌گوید: درحالی‌که اجازه استفاده از تلفن در کلاس درس را نمی‌دهد، دانش‌آموزان به طور معمول قوانین را نادیده می‌گیرند.

لس‌آنجلس جدیدترین منطقه‌ای است که این هفته استفاده از تلفن‌های هوشمند را در مدارس ممنوع کرده است.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه بخشی از یک‌روند روبه‌رشد و آشنا ست زیرا ایالت‌ها و مدارس بیشتری در سراسر ایالات متحده در مورد چگونگی مدیریت وابستگی روبه‌رشد کودکان به دستگاه‌های خود می‌سنجید.

به گزارش بی‌بی‌سی، نیویورک و کالیفرنیا، دو ایالت پرجمعیت ایالات متحده در حال بررسی سیاست‌های جدید در سطح ایالت در مورد این موضوع هستند.

در اوایل این هفته، فرماندار کالیفرنیا، خواستار ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند در کلاس‌های درس شد و گفت که با قانون‌گذاران روی این سیاست همکاری خواهد کرد.

تغییر چشمگیر در نحوه معاشرت

رافائل هاجز، معلم کلاس ششم مدرسه‌ای در لس‌آنجلس، می‌گوید: تغییری نگران‌کننده و چشمگیر در نحوه معاشرت کودکان دیده است.

او به بی‌بی‌سی گفت اختلاف‌نظر برای استفاده کودکان از تلفن همراه در مدارس زیاد است. اما قانون‌گذاران در ایالت‌های جمهوری‌خواه و تحت کنترل دموکرات‌ها به طور یکسان سیاست‌های مشابهی را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

مفاهیم: رسانه‌ اجتماعی چیست؟

تلفن‌های همراه هوشمند با مغز ما چه می‌کنند؟

مسدودشدن دسترسی به رسانه‌های اجتماعی

فلوریدا سال گذشته یک قانون ایالتی را به اجرا درآورد که بر اساس آن مدارس موظف بودند استفاده از تلفن همراه را در کلاس‌های درس منع و دسترسی به رسانه‌های اجتماعی از طریق وای‌فای مدرسه را نیز مسدود کنند.

این قانون همچنین مدارس را ملزم می‌کند آموزش‌هایی در مورد تأثیرات اجتماعی، عاطفی و فیزیکی رسانه‌های اجتماعی ارائه کنند.

جلب‌توجه کودکان در رقابت با گوشی‌های هوشمند | استفاده از تلفن  همراه در مدارس این کشور ممنوع شد

نگرانی از تأثیرات مخرب تلفن همراه

نگرانی در مورداستفاده از تلفن‌ در مدارس تقریباً از زمانی که این دستگاه‌ها وجود داشته‌اند، با اجماع کمی و اختلاف‌نظر زیاد وجود داشته است. ایالات متحده از دهه ۱۹۸۰ شاهد چندین تلاش برای ممنوعیت وسایل ارتباطی از کلاس‌های درس بوده است.

مدارس، تلفن‌ها را به‌عنوان عاملی فزاینده در حواس‌پرتی کودکان و آزار و اذیت سایبری و وسیله‌ای بالقوه برای دانش‌آموزان برای تقلب در تکالیف می‌دانستند.
ضمن آنکه رسانه‌های اجتماعی خطر ابتلای کودکان به علائم اضطراب و افسردگی را افزایش می‌دهد، اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع متفاوت بوده است.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و اغلب توسط دفاتر بهداشت فدرال مورد استناد قرار گرفت، نشان داد، نوجوانانی که بیش از سه ساعت در روز را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند، دو برابر با خطر مشکلات سلامت روانی مانند اضطراب و افسردگی مواجه هستند.

نظر شما