شناسهٔ خبر: 67360580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دعوای حقوقی تازه علیه ارسال جنگ افزار انگلیسی به رژیم صهیونیستی

انتشار اطلاعات تازه مربوط به صدور جنگ افزار و تجهیزات نظامی انگلیسی برای رژیم صهیونیستی دعوای حقوق تازه علیه دولت انگلیس را در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، انتشار اطلاعات تازه مربوط به صدور جنگ افزار و تجهیزات نظامی انگلیسی برای رژیم اسرائیل، اطلاعاتی که با درخواست شماری از نمایندگان مجلس و در پی فشار نهاد‌های حقوقی و مدنی منتشر شده است که نشان می‌دهد بالغ بر صد مجوز از ۳۴۵ مجوز‌های اخیر ارسال جنگ افزار و تجهیزات نظامی به رژیم اسراییل پس از تهاجم این رژیم به غزه از ۱۵ مهر ماه پارسال صادر شده است. اقدامی که دعوای حقوق تازه علیه دولت انگلیس را در پی داشته است.

شارلوت اندروز بریسکو وکیل شبکه جهانی اقدام حقوقی با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس گفت: از نظر من این یک افشاگری تکان دهنده است. دیوان بین المللی دادگستری صراحتا اعلام کرد حملات اسراییل به غزه می‌تواند جنایت جنگی و نسل کشی باشد و غیر قانونی است. دولت بریتانیا، اما بدون توجه به این هشدار‌ها همچنان برای ارتش اسراییل جنگ افزار ارسال می‌کند.

اسناد افشا شده نشان می‌دهد برغم مخالفت‌های حقوقی و اعتراض‌های گسترده و چندین ماهه مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از این رژیم، همچنان انگلیس بر حمایت تسلیحاتی از رژیم اسراییل اصرار دارد.

ریشی سوناک بار‌ها در نشست‌های مختلف برحمایت همه جانبه از اسراییل تاکید و اعلام کرد: ماه همچون گذشته کنار اسراییل ایستاده ایم. رویکردی که در هشت ماه گذشته در شهر‌های مختلف انگلیس علیه آن فریاد زده شده است.

یک شهروند انگلیسی در این باره گفت: حاکمیت ملی برای فلسطینی‌ها حق آنهاست، اما دولت ما به اسراییل کمک می‌کند تا این حق از آنها گرفته شود این رفتاری غیرانسانی است که مغایر یا خواست ماست.

یک جوان انگلیسی نیز دراین باره گفت: پیام ما این است که فلسطین باید آزاد شود. هرگونه کمک به اسراییل متوقف و صلح و عدالت حاکم شود. 

دعوای حقوقی تازه علیه ارسال جنگ افزار ها‌ی انگلیسی برای رژیم اسراییل پس از آن شکل گرفته است که کارزار مبارزه با تجارت سلاح در انگلیس فاش کرد، ارزش جنگ افزار‌های انگلیسی ارسالی به اسراییل در سال‌های اخیر به بیش از نیم میلیارد پوند رسیده است.

<div id="video-display-embed-code_11248962"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267888/11248962?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما