شناسهٔ خبر: 67360539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران:

مردم بابصیرت و شناخت کامل پای صندوق رای حاضر شوند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: امیدواریم مردم با بصیرت و شناخت کامل در روز هشتم تیرماه پای صندوق‌های اخذ رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند و کسانی که اصلح و شناخته شده هستند را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن نایبی شامگاه دوشنبه در گفت وگویی با موضوع انتخابات افزود: با توجه به حادثه به وجود آمده و شهادت رییس جمهور انتخابات زودهنگام در مدت ۵۰ روز باید برگزار شود که به همین منظور مقدمات ابتدایی به سرعت در وزارت کشور انجام و در نهایت منجر به تشکیل ستاد انتخابات و در پی آن ستاد امنیت انتخابات در استانداری تهران تشکیل شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را مطرح فرمودند که موضوع سلامت و امنیت از فعالیت‌های ما در حوزه انتخابات است که به عنوان یک وظیفه پیگیری می‌کنیم.

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران معتقد است: امنیت یک فرایند بلند است که از ابتدای شکل‌گیری موضوع انتخابات یعنی ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی تا برگزاری جلسات و گردهمایی این نامزدها نیازمند تامین امنیت است. همچنین برای تعیین تعداد تعرفه‌های انتخاباتی و توزیع نیز نیازمند به تامین امنیت داریم.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از مسیرها برای تامین امنیت انتخابات در حوزه دستگاه‌های احراز هویت است که اکنون این دستگاه‌ها به روزرسانی شده است، ‌ بنابراین با توجه به اقدامات انجام شده مردم با همراه داشتن کارت ملی و یا شناسنامه می‌توانند پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند. ما موظف به تامین امنیت همه این مراحل هستیم.

نایبی افزود: ستادهای انتخاباتی و شعب اخذ رای نیز باید امنیت آنها تامین شود و ما در روز هشتم تیرماه اقداماتی را برای تامین امنیت شعب اخذ رای انجام داده‌ایم تا این روز نیز در سلامت و امنیت کامل برگزار شود.

مردم بابصیرت و شناخت کامل پای صندوق رای حاضر شوند

فضا برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی فراهم است

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: براساس قانون اگر فردی در ستادهای انتخاباتی خلاف مقررات فعالیتی انجام دهد، درباره تخلفات به آنها تذکرات جدی داده می‌شود. ما امسال برای اولین بار فضای خوبی در شهر تهران برای انجام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ایجاد کردیم در همین راستا ۳۰۰ مکان از بیلبوردها برای تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شد و به هریک از این نامزدهای انتخاباتی ۴۵ بیلبورد تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه فضا برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری فراهم است، اظهار کرد: اگر با همه این فرصت‌ها کسی بخواهد تخلفی داشته باشد دیگر جفا در حق مردم است.

نایبی در پاسخ به این سوال که موارد تخلف چگونه پیگیری می‌شود، افزود: در ستاد امنیت انتخابات در استانداری تهران، نیروهای فراجا، سیستم قضایی، سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات حضور دارند اما در بخش تخلفات، پلیس فتا موظف به شناسایی و برخورد با افراد متخلف است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخلفاتی در این دوره شناسایی شده است، گفت: آنچه که بخواهد در روند برگزاری انتخابات تاثیر داشته باشد به عنوان تخلف نداشته‌ایم اما در فضای مجازی برخی تذکر گرفته و با برخی برخورد صورت گرفته است و برخی سکوی آنها بسته شد.

مردم بابصیرت و شناخت کامل پای صندوق رای حاضر شوند

مردم به نظرسنجی‌های رسمی پاسخ دهند

رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان تهران درباره نظرسنجی‌ها نیز گفت: برای نظرسنجی باید جامعه هدف شناخته شده باشد و ما درخواست داریم مردم دقت کنند به نظرسنجی رسمی پاسخ دهند زیرا ممکن است در برخی از این موارد شیطنت وجود داشته باشد. البته در نهایت نتیجه نظرسنجی‌ها به مردم اعلام می‌شود زیرا این نظرسنجی‌ها در زمینه مشارکت و رقابت بین نامزدهای انتخاباتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روز اخذ رای هر یک از نامزدها نماینده‌ای را در شعب اخذ رای دارند، به همین منظور در حوزه انتخابیه هرکدام از نامزدها می‌توانند نماینده‌ای در شعب داشته باشند که براساس قانون باید پنج روز پیش از برگزاری انتخابات این افراد را به ما معرفی شوند و اکنون فرصت آن رسیده که نماینده نامزدهای خود در انتخابات برای حضور در شعب اخذ رای را معرفی کنند.

نایبی با اشاره به اقدامات این ستاد برای تامین امنیت انتخابات افزود: در این دوره شرکت در انتخابات به صورت کاغذی است و در نهایت آرا شمارش انجام خواهد شد.

مردم بابصیرت و شناخت کامل پای صندوق رای حاضر شوند

ممنوعیت کارناوال نامزدهای انتخاباتی در جشن عید غدیر

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران درباره برگزاری جشن غدیر در تهران و ایام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام تبلیغات نامزدها در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم هیچ ممنوعیتی برای تبلیغات این نامزدها وجود ندارد اما نباید کارناوال تبلیغاتی راه بیندازند، اگر در جشن یا خارج از جشن باشد ممنوع است. ممکن است در موکبی یک نفر از نامزدی حمایت کند اگر در چارچوب قانون باشد منعی ندارد.

وی ادامه داد: از آنجا که زمان قانونی تبلیغات این نامزدهای انتخاباتی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می‌رسد، از همه کسانی که قوانین را رعایت می‌کنند و از نامزدهای انتخاباتی می‌خواهیم تا زمان قانونی نسبت به تبلیغات قانونی خود اقدام کنند.

نایبی افزود: براساس قانون اگر به مرحله دوم کشیده شود هفته آینده یعنی ۱۵ تیرماه تمهیدات برگزاری انتخابات در این روز انجام خواهد شد. اکنون برای روز جمعه هشتم تیرماه تمهیدات لازم انجام شده و شعب اخذ رای مشخص است.

به گفته وی، ۱۰۰ هزار نفر برای سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای در شهر تهران در نظر گرفته شده اما در استان تهران با حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی در ادامه گفت: زمانی که از امنیت صحبت می‌شود به این معناست که باید امنیت زیرساخت هم داشته باشیم باید شبکه اینترنت و برق تامین باشد. نیاز است که موضوعات امینتی را جدی‌تر از این موضوعات داشته باشیم در کشوری هستیم که دشمن قسم خورده داریم که باید مقدمات انتخابات پرشور را فراهم کنیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما