شناسهٔ خبر: 67360489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هشدار نارنجی در این استان ها | تداوم بارندگی تا پایان هفته

پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه (۵ تیر) رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز رخ می‌دهد. بارش‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌ها همراه با صدور هشدار نارنجی امروز سه‌شنبه (۵ تیر) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان و فردا چهارشنبه (۶ تیر) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین است.»
مخاطرات هشدار نارنجی هواشناسی شامل جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها و رخداد تگرگ است.
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌ها تقریباً در این مناطق تا آخر هفته ادامه دارد. کاهش نسبی دما روز چهارشنبه (۶ تیر) در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد.»
گودرزی ادامه داد: «طی۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و همچنین در مناطقی از مرکز و جنوب کشور وزش‌ باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
تا روز پنجشنبه (۷ تیر) دریای عمان، چهارشنبه (۶ تیر) و پنجشنبه (۷تیر) دریای خزر مواج و متلاطم است.
رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد و خیزش گرد و خاک داره برای ساعات عصرگاهی در پایتخت پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۶ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.
خنک‌ترین منطقه در کشور شهرستانک در استان البرز با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مهران در استان ایلام و اهواز در استان خوزستان با دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید:
هوای نوار شمالی گرم‌تر نمی‌شود | آخر هفته دریای خزر متلاطم است
روند گرما کاهشی شد | گرمترین شهر ایران کجاست؟

نظر شما