شناسهٔ خبر: 67360389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دو سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول راه‌اندازی شد

صاحب‌خبر -

نخستین سامانه های الکترونیک نظام سلامت توسط شرکت همراه اول به‌عنوان اولین اپراتور سلامت ایران ارائه و راه‌اندازی شد.

در صبح روز دوشنبه چهارم تیرماه 1403 و در آستانه عید سعید غدیر خم، همراه اول به‌عنوان نخستین اپراتور سلامت ایران از دو سامانه جدید الکترونیک نظام سلامت در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی کرد.

معرفی سامانه های الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول

این دو سامانه شامل سامانه‌های خود مراقبتی شهروندی و مدیریت سوءمصرف مواد هستند که همراه اول در راستای تحقق ماموریت و اهداف خود برای توسعه زیست‌بوم سلامت دیجیتال کشور، آنها را طراحی و راه‌اندازی کرده است. این سامانه‌ها در روز گذشته با دستور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسیدند.

سامانه خودمراقبتی شهروندی به‌منظور جلب مشارکت شهروندان در حوزه سلامت، کلیه خدمات پیشگیری و مراقبت از سلامت را بر بستر تلفن همراه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هدف اصلی این سامانه، ارتقای سبک زندگی، پایش و پیگیری مراقبت‌های بهداشتی و غربالگری بیماران بوده و قادر است کمک شایانی به گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور کند. سامانه مدیریت سوءمصرف مواد نیز سامانه الکترونیک دیگری است که توسط همراه اول طراحی و راه‌اندازی شده و با مدیریت زنجیره توزیع داروی درمان معتادان و نظارت بر آن، به بهبود قابل توجه و جلوگیری از توزیع خارج از برنامه و قاچاق این داروها کمک خواهد کرد.

همراه اول به‌عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه اول و اولین اپراتور سلامت کشور، وظیفه ارائه بستر فعالیت ذی‌نفعان حوزه سلامت را بر عهده گرفته است.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) همراه اول از کیوسک های دیجیتال پایش سلامت رونمایی کرد آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین)

برچسب‌ها:

نظر شما