شناسهٔ خبر: 67360335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه‌هاست، دانشگاه‌های این نقطه از ایران اسلامی در حال حاضر در همه رشته‌ها فارغ التحصیل دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی شامگاه دوشنبه در جلسه فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف دارد می‌توان گفت این استان یک استان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: وجود این تعداد هیات علمی و دانشجو در سیستان و بلوچستان سبب شده ادعا کنیم فرآیند توسعه را در استان رشد و ارتقا خواهیم داد و نمی‌گذاریم قطار توسعه در این منطقه از حرکت بایستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید دانشگاه حل مساله باشند تصریح کرد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید با مسائل و مشکلات استان آشنا و برای حل آنها راهکار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان بیش از هر رشته ای نیازمند رشته‌های فنی و تخصصی است تا فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار شوند.

شریفی عنوان کرد: در حال حاضر تلاشمان برای رونق دهی به رشته‌های مورد نیاز با فضای سیستان و بلوچستان است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان شیعه و سنی، فارس و بلوچ باید در کنار یکدیگر استان را بسازند و عقب ماندگی‌های تاریخی آن را جبران کنند.

وی افزود: همه باید در کنار یکدیگر پیوست علمی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه را در سیستان و بلوچستان رقم بزنیم.

شریفی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی نظیری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این ظرفیت ها با کار، تلاش و کوشش شکوفا می‌شود تصریح کرد: دانشگاه‌های استان مفتخرند دانشجویانی با نگاه توسعه محور، دغدغه مند و تقریبی تربیت کنند.

نظر شما