شناسهٔ خبر: 67360238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

فراخوان ارسال آثار در پاسداشت زبان فارسی منتشر شد/ مهلت ارسال آثار تا ۱۵ تیرماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان: با توجه به اهمیت پاسداشت زبان فارسی و هم چنین ضرورت تکریم مروجان زبان و ادبیات فارسی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اقدام به فراخوان ارسال طرح در این زمینه کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به اهمیت پاسداشت زبان فارسی و هم چنین ضرورت تکریم مروجان زبان و ادبیات فارسی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اقدام به فراخوان ارسال طرح در این زمینه کرده است.


وی ادامه داد: بر این اساس از تمام صاحب‌نظران، اساتید و تشکل‌های فرهنگی و ادبی دعوت می‌شود در فرصت پیش رو با رعایت جنبه‌های نوآورانه در خور فرهنگ غنی زبان و ادبیات فارسی طرح‌های بدیع خود را ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب جشنواره، همایش، نشست‌های ادبی و علمی، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات ادبی به این اداره‌کل ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام طرح‌های ارسالی از سوی هیات داوران بررسی و ارزیابی می‌شود عنوان کرد: طرح‌های برتر برای اجرا مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

ویژه آخرین مهلت ارسال طرح را ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۳ دانست و گفت: علاقمندان می‌توانند طرح‌های خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ارسال کنند.

 

‌شماره ۶۶ فصل‌نامه فرهنگ همدان منتشر خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: طی سال جاری با همکاری پژوهشگران، محققان، اساتید و همه علاقمندان به فرهنگ و ادب استان فصل‌نامه فرهنگ همدان منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند برای انتشار هر چه پر بارتر فصل‌نامه مطالب و مقالات خود را در زمینه‌های مدنظر به دفتر فصل‌نامه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: مقالات علمی و نتایج پژوهش‌های استان شناسی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی، شعر و مطالب ادبی، معرفی مفاخر و بزرگان، تحقیقات تاریخی و تمدنی، نقد و بررسی آثار فرهنگی و هنری و مباحث اجتماعی و فرهنگی از جمله مواردی است که علاقمندان می‌توانند مطالب خود را ارسال کنند.

وی بیان کرد: شیوه تنظیم و ارسال مقالات بدین گونه است، افرادی که برای فصل‌نامه فرهنگ همدان مطالبی ارسال می‌کنند، از ارسال مقالات غیر علمی و تکراری خودداری کنند و چکیده هر مقاله در ۱۵۰ الی ۲۰۰ کلمه تهیه شود و در برگیرنده موضوع مقاله، روش تحقیق و نتیجه گیری باشد.

وی یادآور شد: همچنین باید مقاله به صورت فایل Word ارسال شود، هر مقاله توسط دو داور مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان مقاله فهرست منابع و مآخذ ذکر شود.

ویژه با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات شهریورماه سال ۱۴۰۳ است گفت: مقالاتی که در زمینه روز فرهنگی و اجتماعی استان (اولویت‌ها- آسیب شناسی- ارائه راهکار) مباحث خلاقانه ارائه شود، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ شماره از این فصل‌نامه منتشر شده است و امسال شماره ۶۶ این فصل‌نامه به چاپ خواهد رسید.

 

رسانه جدید

نظر شما