شناسهٔ خبر: 67360091 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/انتظارات دانش بنیان‌ها از رئیس جمهور آینده/

رویکرد رئیس جمهور شهید در توجه به شرکت‌های دانش بنیان در دولت آتی هم ادامه یابد

مریم رضایی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به توجه ویژه رییس جمهور شهید به شرکت‌های دانش بنیان گفت: اهمیت به جایگاه و فعالیت دانش بنیانی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید یکی از فاکتورهای مهم انتخاب ما برای رئیس دولت آینده در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

دکتر سید محمد کرباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رییس جمهور آینده و تیمشان باید ادامه دهنده مشی رئیس جمهوری شهیدمان باشند، گفت: سعی ما در این مدت این بوده است که در مکتب رئیس جمهور شهید به خدمتگزاری در حوزه فناوری بپردازیم.

وی افزود: این مشی خدمت و فرهنگی که از سوی آیت الله رییسی پایه گذاری شد و رویکرد جدیدی از خدمتگزاری در جایگاه ریاست جمهوری به عنوان بالاترین جایگاه، تعریف شد، کار را برای دولت‌های آینده دشوار کرد و آرزوی توفیق برای هر کدام از نامزدها در ادامه راه رئیس جمهور شهید را دارم.

کرباسی خاطر نشان کرد: مطالبه گری در ملت ایران ایجاد شده و انتظار از دولت آینده و شخص رئیس جمهور به مراتب ارتقا یافته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های این ستاد، بومی سازی در توسعه شبکه ملی اطلاعات است، تا در بزنگاه‌ها شاهد این نباشیم که خریدهای بزرگ خارجی رخ دهد و شوکی به حوزه دانش بنیان به ویژه در حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود.

وی ادامه داد: از این رو این اولین انتظار ما است که همانطور که رئیس جمهور شهیدمان تاکید و اعتماد زیادی به شرکت‌های دانش بنیان داشت، این رویکرد ادامه یابد.

کرباسی یادآور شد: هدف ما در معاونت علمی، توسعه اقتصاد دانش بنیان است و این توسعه زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم بازار را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری اضافه کرد: شرکت‌های بزرگی که در بازارهای بین‌المللی حضور دارند قطعا بدون حمایت دولت‌ها نمی‌توانستند به این جایگاه برسند و اگر بخواهیم این مسیر ادامه یابد بر روی این امر تاکید شود.

وی تاکید کرد: اهمیت به جایگاه و فعالیت دانش بنیانی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید یکی از فاکتورهای مهم انتخاب ما برای رئیس دولت آینده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام  

نظر شما