شناسهٔ خبر: 67359863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

منتجب‌نیا: ما روحانیون باید روشنگری کنیم/ ظریف:حجت بر ما تمام شده و باید برای پیروزی پزشکیان در انتخابات تلاش کرد/ویدئو منتجب‌نیا: ما روحانیون باید روشنگری کنیم/ ظریف:حجت بر ما تمام شده و باید برای پیروزی پزشکیان در انتخابات تلاش کرد/ویدئو

به گزارش شبکه شرق، گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان در حسینیه جماران عصر امروز برگزار شد. بعد از قرائت آیاتی از قرآن، حاج منصور زمان شعاع مداحی کرد. مهدی شیخ، رییس ستاد روحانیون پزشکیان در این مراسم گفت: «شما بهتر می‌دانید و درک کرده‌اید که در دوران پر از بحران در تاریخ ایران نخبگان حوزوی و

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان در حسینیه جماران عصر امروز برگزار شد. بعد از قرائت آیاتی از قرآن، حاج منصور زمان شعاع مداحی کرد.

مهدی شیخ، رییس ستاد  روحانیون پزشکیان در این مراسم گفت:  «شما بهتر می‌دانید و درک کرده‌اید که در دوران پر از بحران در تاریخ ایران نخبگان حوزوی و دانشگاهی مسئولیت دو چندان دارند. وظیفه نخبگان تعادل در تندروی و کندروی است. اگر مراجع فکری مثل توده مردم تابع احساسات شوند و از عقلانیت دور شوند کار کشور به عدم ثبات و خشونت ختم می‌شود. ما مانند کسانی هستیم که زیر آوار قرنها توسعه‌نیافتگی مانده‌ایم کسانی که زیر آوار هستند باید هر روزنه‌ای را پاس بدارند و با آرامش هر روزنه‌ای را گشوده‌تر کنند و اگر با سرعت این کار را کنند آوار فرو می‌ریزد. انتخابات همان روزنه است. »

او در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «یقین دارم جامعه‌ای که در اصلاح امور صبوری ورزد قله‌های نور را خواهد دید. جمهوری اسلامی ایران با نام اسلام و روحانیت دیده شده و نقصان آن را به پای روحانیون و اسلام می‌نویسند. اگر روحانیت وظیفه نقد حاکمان را از یاد بیرد خود شریک آنها خواهد شد و مردم هم اعتمادشان به دیانت را از دست خواهند داد. روحانیت دو وظیفه دارد: راهبری پیوسته برای پیشرفت کشور و تحقق اخلاق حفظ دیانت با امر به معروف مسئولان کشور. پزشکیان  مرد شجاعت و دیانت است و روحانیون باید از او حمایت کنند.»

 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از برخی اقدامات در جهت تضییع نقش مردم، تاکید کرد که پشت کردم به مردم با سقوط نظام جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.

او افزود: «می‌دانید پزشکیان عمل قلب می‌کند و پول نمی‌گیرد چون می‌گوید من از دانشگاه پول می‌گیرد. من انقدر این روزها داد زدم، به من می‌گویند بلند حرف می‌زنی مردم را تحریک می‌کنی! دنیا دنیای تخصص است. رییس‌جمهوری که حس کند همه چیز را می‌داند یعنی هیچ چیز را‌ نمی‌داند.»

ظریف با بیان اینکه «اگر پزشکیان می‌گوید من متخصص نیستند معنیش این نیست که من نظری ندارم، البته هر چه بگوییم یک چیزی می‌گویند»، گفت: «پزشکیان نظر دارد اما می‌داند به عنوان یک متخصص اگر قلب اقتصاد  کشور را باز کرد می‌داند کدام مویرگ را به کدام پیوند بزند. پرشکیان وزیر بوده، نماینده وزیر بوده، نماینده مجلس بوده چطور برخی می‌گویند تخصصص و تجربه ندارد.»

او‌ تصریح کرد: «پزشکیان گفت باید برویم به دنبال توسعه. خوشحال باشیم نفتی بفروشیم و خرج کنیم. بعد بگوییم تحریم را دور زدیم؟ چطور دور زدیم که نفت ایران را از معادلات منطقه حذف کردند ؟ تحریم ما را دور زد. مهم این است که مردم رای دهند. رای مردم قدرت کشور و مردم را بیشتر می‌کند. کسانی که نمی‌خواهند ما رای بدهیم دلشان برای ما نسوخته است. جمعه رای می‌دهیم با آرامش و متانت. کشور تحمل تنش ندارد. رای دادن کنش هوشمندانه و متمدنانه برای تغییر است.»

 

 

 

منبع: sharghdaily-935168

نظر شما