شناسهٔ خبر: 67359671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هجوم صهیونیست‌ها برای خرید مولدهای برق

فارس

واهمه صهیونیست‌ها از قطع گسترده برق در پی جنگ با حزب‌الله، منجر به افزایش بسیار شدید مولدهای برق خانگی در فلسطین اشغالی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «ما پس از گذشت ۷۲ ساعت از جنگ [با حزب الله] دیگر قادر به تأمین برق را نخواهیم بود و اینجا غیر قابل سکونت خواهد شد».این‌ها سخنان «شائول گلدشتاین»، رئیس اداره برق اسرائیل در ۳۰ خرداد است؛ سخنانی که پس از آن موجی از ترس و واهمه را در میان اسرائیلی‌ها به وجود آورده است.

اکنون منابع اسرائیلی از افزایش شدید قیمت مولدهای برق خانگی خبر می‌دهند؛ به طوریکه قیمت یک مولد کوچک خانگی تا ۴۰۰۰ شِکِل (۱۰۸۰ دلار) فروخته می‌شود.

به گفته شبکه ۱۲ اسرائیل، ساکنان تل آویو برای خرید مولدهای ژنراتورهای برق و ژنراتورهای هیبریدی متصل به گاز به فروشگاهها هجوم برده‌اند.گلدشتاین همچنین گفته بود که اگر برق قطع شود، پس از ۵ ساعت تمامی گوشی‌های تلفن همراه خاموش خواهند شد؛ این سخن او هرچند با اعتراض مقامات بالادستی اسرائیلی همراه شد اما برای ایجاد جو ترس و وحشت در میان شهرک‌نشینان کفایت می‌کرد.

اما در این میان شهر حیفا، رکورد هجوم برای خرید مولدهای برق را شکسته است، به طوریکه «لیرون کاتز» معاون مدیر کل توسعه بازرگانی فروشگاه‌های شبکه برق حیفا گفته است که فروشگاههای این شهر بالاترین حجم فروش را در مقایسه با شعب این شرکت در شمال فلسطین دارد.

برخی منابع طی روزهای گذشته از احتمال بروز جنگ میان دو طرف طی روزهای آتی خبر داده‌اند.

در این میان در حالی که ارتش اشغالگر نیز به میزان تهدیدات خود افزوده، حزب الله لبنان نیز اعلام کرده است که در صورت وقوع جنگ فراگیر، هیچ محدودیت و قاعده‌ای را رعایت نخواهد کرد.

نظر شما