شناسهٔ خبر: 67359595 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایتالیا 1-1 کرواسی/ صعود دراماتیک ایتالیا به مرحله حذفی/ کرواسی شانسی برای صعود ندارد

تیم ملی ایتالیا با گل دقایق پایانی زاکانی مقابل کرواسی به تساوی رسید و از گروهش صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تیم ملی کرواسی در سومین و آخرین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌ه

ایتالیا در حساس‌ترین بازی هفته سوم دور گروهی یورو ۲۰۲۴ به مصاف کرواسی رفت و در حالی که با گل مودریچ از حریف عقب بود، با گل دقیقه ۹۸ ماتیا زاکانی به تساوی ۱-۱ رسید تا با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. کرواسی هم با این شکست در آستانه حذف از یورو قرار گرفت.

کرواسی با ۲ امتیاز دیگر شانس آنچنانی برای صعود ندارد و حذف شد. مودریچ در این بازی یک پنالتی را از دست داد، اما گل تیمش را هم زد. گلی که تاثیری در صعود کرواسی نداشت.

ترکیب کرواسی: لیواکوویچ، استانیشیچ، شوتالو، پونگراچیچ، گواردیول، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ،  سوشیچ، پاسالیچ و کراماریچ

ترکیب ایتالیا: دوناروما، دی لورنتزو، باستونی، کالافیوری، دارمیان، جورجینیو، پلگرینی، دی مارکو، بارلا، راسپادوری و رتگی

دو تیم در نیمه اول توانستند فرصت‌هایی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند اما بدون شک بهترین موقعیت گلزنی اما در نهایت نیمه اول را بدون گل زده به پایان بردند و در حالی که تنها هفت دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته بود، برخورد توپ به دست فراتسی باعث شد که کمک داور ویدیویی وارد عمل شود و داور بازی پس از بازبینی این صحنه اعلام کرد که خطای هند در محوطه جریمه رخ داده است و یک ضربه پنالتی به سود تیم ملی کرواسی اعلام کرد.

لوکا مودریچ پشت این ضربه قرار گرفت اما جانلوییجی دوناروما موفق شد ضربه این بازیکن را مهار کند اما این ستاره کروات تنها به چند ثانیه فرصت نیاز داشت که بتواند توپی که بار دیگر روی دروازه ایتالیا آمده بود را به گل تبدیل کند و به این ترتیب اشتباهش در ضربه پنالتی را برای تیم ملی کشورش جبران کرده باشد.

شاگردان لوچانو اسپالتی پس از گلی که دریافت کردند فشار روی دروازه حریف را بیشتر کردند و چند موقعیت گل هم به وجود آوردند اما نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند و بالاخره در دقیقه هشتم وقت‌های تلف شده و در حالی که همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، این متئو زاکانی بود که روی پاس درخشان کالافیوری توانست گل مساوی را به ثمر برساند و تیم ملی ایتالیا در یک شب رویایی موفق شد صعود دراماتیکی به مرحله حذفی یورو داشته باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما