شناسهٔ خبر: 67359292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر - اکونیوز

اقتصاد ایران: شهرکرد- مردم شهرکرد در جشن دو کیلومتری غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد حضور بی‌نظیری داشتند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: هم زمان با عید غدیر خم مردم چهارمحال و بختیاری در جشن بزرگ عید غدیر در خیابان کاشانی شهرکرد حضور بهم رساندند.

۲۰۰ موکب در خیابان کاشانی شهرکرد از ساعت چهار بعد از ظهر امروز آماده پذیرایی از مردم هستند.

این جشن در بلوار آیت الله کاشانی شهرکرد حدفاصل تقاطع فارابی تا چهارراه آیت الله طالقانی از ساعت ۴ آغاز شده و تا ساعت ۲۳ ادامه دارد.

در این جشن ۱۱۰ دیگ غذا به مناسب جشن بزرگ غدیر برپا شده است.

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

پیام غدیر باید به گوش جهانیان رسانده شود

حجت الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امام علی (ع) خطاب به نفر دوم فرمودند: اگر تو نیز از پیامبر اکرم (ص) ولایت علی (ع) را شنیده‌ای اما شهادت به آن ندهی از دنیا نخواهی رفت مگر اینکه دو چشم خود را از دست بدهی و این خطابه برای نفر سوم و چهارم نیز ادامه پیدا می‌کند و بنا بر نقل جابر بن عبدالله انصاری هر چهار نفر به نفرینی که به دلیل شهادت ندادن بر ولایت امام علی (ع) شده بودند گرفتار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به خطبه غدیر، عنوان کرد: خطاب این خطبه تمامی مسلمانان از مهاجرین، انصار، کودک، بزرگسال، سفید پوست، سیاه پوست و حتی افرادی هستند که تا آن روز متولد نشده بودند؛ در ادامه این خطبه پیامبر اکرم (ص) فرمودند هرکس از علی (ع) تبعیت کند مورد رحمت خداوند خواهند بود و آنان که تبعیت نکنند ملعون هستند.

وی با اشاره به اینکه ولایت امام علی (ع) متعلق به تمامی عالم بوده و تنها ویژه یک قوم و یا مذهب خاص نیست، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) در انتهای خطبه غدیر فرمودند من حجت خود را بر هرکس حاضر است و آنان که حضور ندارند تمام کردم پس هرکس در اینجا حاضر است پیام مرا به غایبان برساند و پدران نیز این پیام را به فرزندان خود برسانند و این امر باید تا روز قیامت ادامه داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاریخی شدن پیام غدیر و رساندن آن به گوش بشریت به یک اقدام ویژه اجتماعی، عمومی و همگانی مانند میهمانی خانوادگی غدیر نیاز دارد که برنامه‌ریزی برای برگزاری این میهمانی در شهرکرد از ماه‌ها پیش آغاز شده بود، تا پیام پیامبر اکرم (ص) در واقعه غدیر به تمام جهانیان ابلاغ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اهمیت رسانه در رساندن پیام غدیر به جهانیان، یادآور شد: تمامی مواکب، جریان‌ها، هیأت‌ها، رسانه‌ها و افرادی که به نحوی در برگزاری این میهمانی سهیم هستند در این امر نقش بسزایی دارند.

حضور بی نظیر مردم شهرکرد در جشن بزرگ غدیر

بانوان نقش پررنگی در برپایی مهمونی عید غدیر داشتند

خانم طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته تا در این میهمانی بزرگ برخی خدمات توسط بانوان شهرکردی به مردم ارائه شود که خرید پرچم به تعداد بالا، پخش بین اهالی محلات و نصب آن‌ها بر سر در منازل با طرح هر خانه یک پرچم یکی از این موارد است.

وی افزود: حدود ۱۰۰۰ ظرف یک بار مصرف نیز تهیه شده و مقرر است با همکاری دیگر سرگروه‌های جلسات خانگی قرآن در محلات و ساختمان‌ها توزیع شوند تا افراد این ظروف را با هر غذایی که برای خود تهیه کرده‌اند پر کرده و به دست نیازمندان برسانند.

طاهری با اشاره به تهیه گیره‌های روسری به نام امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، ادامه داد: این گیره‌های روسری در میهمانی خانوادگی غدیر در بین بانوان توزیع خواهند شد همچنین بروشورهای انتخاباتی تهیه شده که در آن‌ها تمامی خدمات دولت شهید آیت‌الله رئیسی به همراه جملات انگیزشی برای حضور در انتخابات ذکر شده است که این بروشورها نیز در میهمانی خانوادگی غدیر در بین مردم پخش می‌شوند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که ما انجام داده‌ایم تهیه سیب‌زمینی و مرغ است که برنامه‌ریزی شده با جمع‌آوری نذورات در روز میهمانی خانوادگی غدیر ساندویچ مرغ یا سالاد الویه تهیه و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جشن دو کیلومتری عید غدیر برای دومین بار در شهرکرد برگزار شد، در این جشن گروه‌های مردمی خودجوش پای کار آمده بودند و شور و حال دیگری را به جشن داده بودند.

در این جشن از کودکان گرفته تا پیر و جوان به عشق امام علی (ع) دو کیلومتر راه را بدون هیچ گونه خستگی طی کردند.

این جشن با شور و حال انتخابات در هم آمیخته و فضای به یادماندنی را ایجاد کرده بود.

لازم به ذکر است ۱۸۰ موکب فرهنگی، پذیرایی، بازدید، خدماتی، کودکان و شادی در این مهمانی ثبت شده بود.

نظر شما