شناسهٔ خبر: 67359047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شورای اشتغال در روستاهای تنگستان تشکیل می‌شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: شورای اشتغال در روستاهای این شهرستان تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در نشست کار گروه اقتصادی شهرستان عنوان داشت: تنگستان در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ بیش از ۶۱ درصد پرداخت داشته که نسبت شهرستان‌های دیگر استان از وضعیت بهتر برخوردار بوده است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه ۳۸ پنل خورشیدی در سطح شهرستان نصب و راه اندازی شد تصریح کرد: در بحث تسهیلات پنل‌های خورشیدی که نیاز است بیشتر به آن پرداخت شود در دستور کار برنامه‌های اشتغالی زایی سال ۱۴۰۳ است که بر اساس تدوین برنامه نوشته شده و شناسایی افراد باید با دقت این فرایند دنبال شود.

وی ادامه داد: باید در شهرستان تلاش شود جهت جذب تسهیلات اجرای پنل‌های پنج کیلو واتی خورشیدی اقدامات لازم صورت گیرد.

ظرفیت خوب تنگستان در حوزه آبزی پروری

وی اضافه کرد: در بحث نصب پنل‌های خورشیدی و اشتغال زایی مدد جویان کمیته امداد با توجه به اینکه شهرستان ۲ مرکز حمایت کمیته امداد امام (ره) دارد اجرای ۱۲ مورد نصب پنل خورشیدی خیلی زیاد نیست.

لطفی افزود: با توجه به ظرفیت خوب تنگستان در حوزه آبزی پروری در بخش دلوار نیاز است در حوزه مرکزی شهرستان نیز با توجه به ظرفیت این بخش در حوزه مختلفی که دارد مشاغل زنجیره ایی ایجاد شود تا همه افراد بتوانند از این برنامه استفاده نمایند.

فرماندار تنگستان یاد آور شد: بنیاد علوی در شهرستان نقاطی که مد هدفشان است هم در بخش مرکزی و هم دلوار مشخص کنند و بخشداران مرکزی و دلوار با توجه به حوزه کاری خود که روستاها است دهیاران و شوراهای اسلامی را برای اجرای طرح‌های اشتغال زا در روستاهای توجیه کنند.

توسعه اشتغال در روستاها

وی از بخشداران مرکزی و دلوار خواستند که در روستاهای شهرستان شورای اشتغال برای روستاییان تشکیل دهند.

لطفی خاطر نشان کرد: اگر نیاز است دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ای و یا آموزشی داشته باشند تعداد افراد با زمان آموزش را مشخص کنند تا فنی و حرفه‌ای بر اساس زمان اعلام شده آموزش‌های لازم ارائه کند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: با توجه به اینکه تا انتخابات ۸ تیر ماه برگزاری دوره چهاردهم ریاست جمهوری زمان زیادی باقی نیست برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی تلاش بیشتر در سطح شهرستان صورت گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما