شناسهٔ خبر: 67358930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل توزیع برق لرستان:

اهدای ۳۰۰ خودرو به مشترکان خوش مصرف برق

مدیرعامل توزیع برق لرستان گفت: پویش «با انرژی» برای صرفه جویی در مصرف برق آغاز شده و به مشترکان خوش مصرف استان‌ها ۳۰۰ دستگاه خودرو اهدا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اهدای ۳۰۰ خودرو به مشترکان خوش مصرف برق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مهران امیری با اشاره به آغاز پویش «با انرژی» در سراسر کشور گفت: مشترکان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره ۱۵۲۱ مربع برنامه کاربری این پویش را دریافت کنند که علاوه بر اینترنت رایگان، در صورت صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد، پاداش‌های خوبی از جمله ۳۰۰ خودرو اهدا خواهد شد.

وی به اهدای هر ماه یک‌خودرو در هر استان تا پایان شهریورماه اشاره کرد و افزود: جوایز ۱۰ تا هزار میلیارد ریالی نیز برای خوش مصرف‌های فعال در این پویش در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تصریح کرد: همچنین دانش آموزان می‌توانند در بستر پیام رسان شاد، این پویش را همراهی کنند تا علاوه بر فرهنگ سازی برای مصرف انرژی، هدایای ارزنده‌ای نیز به مشترکان اهدا شود.

امیری همچنین با بیان اینکه عدم تولید در سال‌های گذشته و ناترازی مصرف، موجب قطع برق مکرر در سال ۱۴۰۰ شده بود، اضافه کرد: با استقرار دولت سیزدهم از مهر ۱۴۰۰، ۱۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل و رفع ناترازی تدوین و دولت خود را برای افزایش تولید مکلف کرد.

وی گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا خرداد امسال ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد در حالی که افزایش ظرفیت در هشت سال دولت قبل ۸ هزار مگاوات بود که این اقدامات علاوه بر رفع ناترازی، برای حفظ محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز موثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تأکیدکرد: ۳۰ هزار مگاوات از ۷۳ هزار مگاوات مصرف کشور مربوط به بار‌های سرمایشی است که در صورت استانداردسازی و تعمیر طراحی ساختمان، سامانه‌های روشنایی و وسایل سرمایشی، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف محقق می‌شود که به همین علت برای بازطراحی و کم مصرفی کولر‌های آبی و گازی اقداماتی انجام شده و در بخش‌های اداری نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

امیری یادآور شد: ۱۰۰ برنامه عملیاتی مهر ۱۴۰۱ و مدیریت مصرف در سه بخش صنعت، اداری و کشاورزی انجام و مشوق‌هایی نیز برای مشترکان خانگی و تجاری تعریف شد.

وی با اشاره به تعریف ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای امسال و هوشمندسازی کنتور‌ها گفت: اگر کاهش مصرف ادارات در ساعات ۶ تا ۱۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۰ درصد و پس از این ساعت ۷۰ درصد نباشد، برق آنها به صورت خودکار تا ۳۰ دقیقه قطع و ۱۰ دقیقه پس از وصل نیز در صورت ناترازی مجدد قطع خواهد شد.

به گفته امیری برای حوزه کشاورزی نیز در این صورت برق چاه‌ها بر اساس پروانه بهره‌برداری از ساعت ۱۳ تا ۱۸ قطع می‌شود.

نظر شما