شناسهٔ خبر: 67358820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون:

مبنای زنده شدن جامعه باید تربیت قرآنی قرار گیرد

زهرا اسماعیلی

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون گفت: با توجه به مبنا بودن قرآن، باید برای اینکه جامعه زنده شود تربیت قرآنی صورت گیرد و قرآن مبنای عمل در جامعه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی ۴ تیرماه، در اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن طلاب بسیجی کشور در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن گرامیداشت شهدای طول تاریخ خاصه شهدای خدمت، اظهار کرد: در آستانه عید غدیر هستیم؛ اولین نکته اساسی در این خصوص و بزرگداشت غدیر اهمیت این روز است. چند فرهنگ داریم که اگر به سمت این فرهنگ‌ها حرکت کنیم، از ارزش‌ها صیانت کرده‌ایم. غدیر مایه حیات است، غدیر عظمت دارد و ریشه فرهنگ‌های فاطمیه، عاشورا و انتظار است. فرهنگ‌هایی که باعث صیانت از ارزش‌های دینی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات خداوند جهاد را مایه عزت اسلام قرار داده است، اضافه کرد: جهاد گونه‌های متفاوتی دارد که شامل جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد اصغر می‌شود. جهاد کبیر یعنی باید طوری سخن گفت که دشمنان شاد نشوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند به کسی رأی دهید که به مبانی انقلاب پایبند باشد. لذا براساس سخن رهبری نباید به کسی رأی دهیم که به دشمنان این ملت که قسم خوردند، این نظام رشد نکند، پیام می‌دهد.

محمدی شاهرودی تصریح کرد: مشکل ما با آمریکا مشکلات اقتصادی نیست. آمریکا با توجه به اینکه جبهه باطل است، لذا اساسأ آنان نظام جمهوری اسلامی را نمی‌توانند تحمل کنند این تقابل حق و باطل بوده و خواهد بود. آنان زمانی از دشمنی دست برمی‌دارند که ما از ارزش‌ها دست برداریم.

وی ادامه داد: چند نوع اسلام داریم. اسلامی که از دل خانه پیامبر(ص) بلند شد و اسلامی که در فتح مکه گسترش یافت که اتفاقا این اسلام در جغرافیای زیادی گسترده شد. بر این اساس برخی اسلام دارند، اما اسلامشان زیبا نیست. لذا اگر بخواهیم اسلام زیبا داشته باشیم باید ولایت امام زمان را بپذیریم .

محمدی شاهرودی با اشاره به آیه ۳۳ سوره «احزاب» اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «خدا و فرشتگانش بر (روان پاک) این پیغمبر صلوات و درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان، بر او صلوات و درود بفرستید و با تعظیم و اجلال بر او سلام گویید و تسلیم فرمان او شوید» که در این سخن چند نکته حیات‌بخش مطرح است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور بیان کرد: اولین نکته ولایت است که برخی ولایت مطلق و برخی ولایت امیرالمؤمنین را بیان کرده‌اند، ولایت‌باوری، ولایت مداری و ولایت محوری اهمیت دارد لذا دستورات ولی خدا محور است که باید مورد توجه ولایت باوران باشد.

وی با اشاره به اینکه اطاعت از امام، حق امام است، افزود: هر کجا طی این ۴۵ سال با ولی فقیه همراه بوده‌ایم پویایی و حیات را تجربه کردیم، چراکه مهمترین عامل حیات‌بخش جامعه ولایت است و آنجا که از ولایت فاصله گرفتیم دچار خسران شدیم.

محمدی شاهرودی گفت: دومین عامل حیات‌بخش، قرآن کریم است و امیدواریم این مسابقات که برگزاری اولین دوره در سال گذشته تصمیم‌گیری شد،  تداوم پیدا کند، هرچند آسیب‌هایی در برگزاری بود که رفع خواهد شد. اینکه ۱۲ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و از این تعداد ۱۰۰ نفر به این مرحله راه یافتند جای امیدواری است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون افزود: با توجه به اینکه قرآن مبنا است، لذا برای اینکه جامعه زنده شود باید تربیت قرآنی صورت گیرد و قرآن مبنای عمل در جامعه قرار گیرد و گسترش یابد.

وی افزود: عامل سوم جهاد است که در این خصوص اشاره شد. دشمنان می‌خواهند ما به سختی گرفتار شویم و لذا نباید غیر خودی را از اسرار خود آگاه کنیم.

انتهای پیام

نظر شما