شناسهٔ خبر: 67358801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم:

سعید جلیلی به سراغ هوش مصنوعی رفت /تحریم کننده را پشیمان کنیم/ می شود از هند گندم وارد کرد و آرد را به عراق فرستاد

سعید جلیلی گفت: تحریم نه تنها باید خنثی و رفع شود که تحریم کننده پشیمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی در بخش پایانی مناظره به جمع بندی نظرات خود پرداخت.

اهم صحبت های جلیلی به این شرح است:

* مباحث این جلسه نشان داد که می توانیم در چهار سال آینده از فرصت‌ها استفاده حداکثری کنیم یا دچار مباحث غلط شویم که که هیچ فایده ای برای ملت ندارد و همه را ۴ سال سرگرم کنیم.

* سیاست خارجی دفاع از حقوق ملت و حقوق دانشمندان است، ما از حقوق هسته ای ملت دفاع کردیم.

* تحریم نه تنها باید خنثی و رفع شود که تحریم کننده پشیمان شود.

* باید با سیاست خارجی اشتغال درست کرد. با برنامه‌های مشخص می‌توانیم از گردشگری و ترانزیت برای درآمد کشور استفاده کنیم. کشور ما موقعیت بسیار خوبی دارد و می تواند در برخی کالاها هاب منطقه بشود. ظرفیت‌های کارخانه‌های آرد کشور با یک سوم کار می کند. می توان گندم را به داخل کشور آورد و آن را به آرد تبدیل کرد و آرد را صادر کنید.

* می توان از هند گندم بیاورید و آرد را به عراق صادر کنید. ۱۱ میلیارد دلار برای بازار صیفی‌جات وجود دارد که رقیب کنار رفته است. کشاورزان چقدر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. می توانیم در زمینه سلامت ظرفیت‌های بزرگ ایجاد کنیم.

* برخی نگران مهاجرت دانمشندان هستند. مهاجرت این دانشمندان به خاطر این است که برای آنها نتوانستید بازار درست کنید. ما امروز به مدد دانشمندان و استفاده از فناوری‌های مهم مثل کوانتوم، هوش مصنوعی و بحث های دیجیتال می‌توانیم هم بازار دنیا را بگیریم و هم قدرت کشور را ارتقا دهیم.

* رئیس جمهور باید بتواند اجماع ایجاد کند. در سال‌هایی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم شاید بیشترین اختلاف بین قوای سه گانه وجود داشت اما بیشترین پناه هم به این دبیرخانه آمد و می توانست اجماع و همدلی ایجاد کند.

۲۷۲۱۵

نظر شما