شناسهٔ خبر: 67358649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پورمحمدی در مناظره: تأیید صلاحیت‌های ما نباید شناور باشد - اکونیو

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به عدم تایید برخی از افراد از جمله لاریجانی، جهانیگری توسط شورای نگهبان گفت: چه تفاوتی بین ما و آنهاست که آنها نیستند و ما تایید شدیم! نباید قوانین ما و تأیید صلاحیت‌های ما شناور باشد.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ چهارمین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از دقایقی قبل با حضور 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «سیاسی»  آغاز شد.

در ابتدای این برنامه سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری به شرح ذیل بیان شد:

پاک آیین: برنامه‌های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: 1200 میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری در ابتدای این برنامه گفت:  همه می‌دانیم سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است و اگر در داخل توانمند باشیم میتوانیم اهداف خود را درعرصه بین المللی مطرح کنیم. بحث انتخابات ریاست جمهوری موضوع مهمی است که در حال برگزاری مقدمات برگزاری انتخابات هستیم اما در کجا بحث سیاست داخلی شد؟ این همه میزگرد جلسات گفتگو و صحبتها حرف از سیاست داخلی نشد؟

وی تصریح کرد: چرا نمی‌خواهیم در سیاست داخلی حرف بزنیم و موضوع مهم کشور امروز انتخابات است و انتخابات مشارکت مردم است. رهبری فرمودند با مشارکت اقتدار ملی تولید می‌شود و با اقتدار ملی هم دفع خطرات دشمن و هم مشکلات داخلی حل می‌شود. اما در 10 روز اخیر نظرسنجی‌ها افزایش مشارکت را نشان نمی‌دهد. هیچ حس و حالی در جامعه دیده نمی‌شود!

پورمحمدی تصریح کرد: بحث انتخابات ناموس سیاسی کشور است. جمهوری اسلامی با رای و حضور مردم شکل گرفته است و از روز اول امام بزرگ ما بحث انتخابات را جدی مطرح کرد. زمانی که وزیر کشور شدم فهمیدم که مشکل انتخابات جدی است. نامه‌ای به مقام معظم رهبری در سال 1387 نوشتم و مشکلات انتخابات را مطرح کردم و ایشان لطف کردند و به مجمع تشخیص ارجاع دادند و مجمع نیز تأیید کردند. 8 سال طول کشید تا سیاستهای انتخابات نوشته شود و من به آقای هاشمی رفسنجانی اعتراض کردم.

.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: در سال 95 تصویب شد تا امروز هنوز قانون انتخابات کامل نوشته نشده است و هم مجلس دهم و مجلس یازدهم که آقای قالیباف بودند، هنوز ما سیاست قانون جامع انتخابات براساس سیاست‌های کلی را ننوشتیم. سال 88 بسیاری از گرفتاری‌ها که داشتیم به خاطر  سیاست‌های انتخاباتی درست نبود و این مسئله بسیار جدی است.

وی گفت: در انتخابات جاری یک مسئله جدی است و تعدادی از آقایان از جمله جهانگیری، لاریجانی و دکتر حسینی و... تأیید نشدند. چرا ما باشیم آنها نباشند؟! البته به اعضای شورای نگهبان حق می‌دهم اینها می‌گویند که ما قاضی هستیم. ما نباید قوانین ما و تأیید صلاحیت‌های ما شناور باشد. قوانین انتخاباتی در دنیا جزو قوانین اساسی آنها هستند و جزو قانون‌های پایدار و غیرقابل تغییر است.

ادامه دارد...

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما