شناسهٔ خبر: 67358455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پزشکیان:

رونق اقتصادی بدون حل مسئله برجام امکان‌پذیر نیست

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: ما اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم باید تحریم‌های ظالمانه را با روش‌های مختلف حل کنیم و باید FATF را به یک نحوی حل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، چهارمین مناظره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور 6 کاندیدای انتخابات این دوره با موضوع سیاسی برگزار شد.

سوالات کارشناسان مناظره چهارم نامزدهای ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

پاک آیین: برنامه‌های شما برای بهره‌مندی از فرصت‌های توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می‌کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: 1200 میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه‌ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

مسعود پزشکیان در بخش اول اظهاراتش طی سخنانی اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی و بین‌المللی و اجتماعی‌مان را حل کنیم باید اجماع داشته باشیم و عموم مردم را راضی نگه‌ داریم.  برجام برای همان دولتی است که برادران ما می‌گویند بد است و مدام او را نقد می‌کنند و الان هم به دنبال حل کردن برجام هستند.

وی افزود: برجام مزیتی بود که دولت گذشته توانست بدست بیاورد ولی با موانعی که ایجاد شد نگذاشتند و دعوا بر سر این است که به اسم من باشد و به اسم شما نباشد و این اختلافات باعث شد که روز به روز وضعیت بدتر شود.

پزشکیان گفت: ما الان مزیت‌های کشورمان نفت، گاز و وضعیت ژئوپولیتیکی که در منطقه داریم هست. ما در منطقه می‌توانیم ترانزیت غرب به شرق باشیم و  بیشترین مزیت را در گردشگری و نفت و گاز برای مردم‌مان به ارمغان بیاریم. اینکه چرا نتوانستیم علتش این است که ما هم با خودمان دعوا داریم و هم با همسایگان‌مان. البته کاری که شهید رئیسی کردند قابل قدردانی است و تلاش کردند که برجام را نهایی کنند و مشکل با همسایگان حل شود ولی ما کاری داریم می‌کنیم که با اختلافات داخلی این مسائل حل نشود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم باید تحریم‌های ظالمانه را با روش‌های مختلف حل کنیم و باید FATF  را به یک نحوی حل کنیم. ما در وضعیتی قرار داریم که گران می‌خریم و ارزان می‌فروشیم. ما تا مشکلات‌مان در حوزه بین‌المللی را حل نکنیم، چین،‌ روسیه و عراق با ما در ارتباط اقتصادی نمی‌آیند.

وی افزود: بریکس و شانگهای و دیگر توافقنامه‌ها تا زمانی که مشکلات بین‌الملی ما حل نشود، قابل بهره‌برداری برای کشور نیست. سهم ما از بازار با گفتگویی که با همسایگان خواهیم داشت و وحدت وانسجام در داخل، حل می‌شود.

خبر در حال تکمیل است...

نظر شما