شناسهٔ خبر: 67358427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روایت روحانی از فساد قرارداد کرسنت در دولت خاتمی

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی مطلبی با عنوان روایت روحانی از فساد قرارداد کرسنت در دولت خاتمی را در کانال خود در تلگرام منتشر کرد و نوشت:

آقای زنگنه هم اکنون از حامیان آقای پزشکیان است. او به عنوان وزیر وقت نفت، متهم اول فساد کرسنت و خسارت ۱۸ میلیارد دلاری ایران است.

آقای روحانی آذرماه سال 81 و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس دولت وقت (خاتمی) به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه به شدت اعتراض کرده و اقدام او در انعقاد قرارداد با شرکت اماراتی "کرسنت" را بیرون از چارچوب قانون و از طریق "واسطه" و دارای آثار منفی فراوان برای کشور دانسته بود .

روحانی در این نامه تأکید کرده بود: "عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال‌های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود... شرایط بازار موجب گردیده که قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیرمطلوب باشد.

قرارداد کرسنت احتمالاً آثار منفی اقتصادی دراز مدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت. از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده ام که با وجود دستور شما، پاسخی دریافت نشده است... قرارداد مذکور از طریق واسطه‌ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است".

نظر شما