شناسهٔ خبر: 67358115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای ۶۰ هزار متر مربع بنای تاریخی در کشور

مدیرکل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در بروجرد گفت: ۶۰ هزار متر مربع بنای تاریخی در کشور احیا و بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، شهاب طلایی در آئین افتتاح عمارت تاریخی مصری بروجرد با بیان اینکه نگاه ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث تحول عظیمی در این حوزه شد، گفت: ۶۰ هزار متر مربع بنای تاریخی در کشور احیا و بهره برداری شده است.

حسن پور، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز در این مراسم از افتتاح چند خانه تاریخی دیگر در استان خبرداد. مسلم مرادی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان بروجرد هم گفت: این شهرستان با پیشینه تاریخی کهن نیازمند کمک بخش خصوصی برای احیا خانه‌های تاریخی است. در این مراسم از هنرمندان فعال و پیشکسوت میراث فرهنگی استان نیز تجلیل شد. عمارت تاریخی مصری مربوط به دوره قاجار است که در دوم بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۱۰۸۷۳ به ثبت ملی رسید.

<div id="video-display-embed-code_11251024"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267855/11251024?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما