شناسهٔ خبر: 67357509 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم برپایی نمایشگاه کاشی و سرامیک با بهبود وضعیت تولید این بخش در کشور

معاون امور نمایشگاه ها، برنـامه‌ریزی و تـوسعـه بازار نمایشگاه‌ بین‌المللی اصفهان گفت: امیدواریم که وضعیت کسب و کار و تولید کاشی و سرامیک بهبود یابد که به دنبال آن فرصت‌های نمایشگاهی در این حوزه تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد گیوی عصر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی اظهار کرد: پس از ده سال وقفه مجدداً در محل جدید، نمایشگاه کاشی و سرامیک در اصفهان برگزار شد.

وی درباره این وقفه ده ساله افزود: در واقع ذوق مخاطبین هر نمایشگاهی در فرآیندهای مختلف زمانی تغییر پیدا می‌کند و فراز و نشیب‌های صنعت و اکوسیستم صنعت به صورت مدوام در حال تحول هستند.

معاون امور نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی و توسعه بازار نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تصریح کرد: در زمان نه چندان دور استان اصفهان قطب تولید کاشی و سرامیک کشور بود و تولیدکنندگان متعددی با پیشرفته‌ترین ماشین آلات فعالیت می‌کردند در این بین مشکلاتی از جمله کمبود آب که در آفریند تولید این محصولات بسیار مهم هستند باعث شد به مرور زمان فضاهای حاکم در این صنعت به شهرهای دیگر همچون یزد کوچ کنند.

گیوی بیان کرد: ما به عنوان رسالت نمایشگاهی در استان اصفهان باید با همرسانی و شتاب‌دهی برای برگزاری نمایشگاه‌ها به خصوص نمایشگاه‌های متوقف شده را احیا و بازیابی کنیم. همچنین انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور به عنوان تنها NGO این حوزه صنعتی در برپایی این نمایشگاه همکاری خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که وضعیت کسب و کار و تولید کاشی و سرامیک بهبود یابد که به دنبال آن فرصت‌های نمایشگاهی در این حوزه تقویت شود.

معاون امور نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی و توسعه بازار نمایشگاه بین‌المللی اصفهان عنوان کرد: سیاست‌های کلی در بخش اقتصادی کشور به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. زمانی که اقتصاد کشور رو به پیشرفت و توسعه باشد، فعالیت‌های تجار و بازرگانان رونق بیشتری دارد و نمایشگاه‌ها نیز پر رنگ می‌شوند.

گیوی با اشاره به تولیدکنندگان صنعتی توانمند در کشور افزود: این تولیدکنندگان می‌توانند تخصص خود را به دنیا نشان دهند در صورتیکه زیرساخت‌های توسعه‌ای درون مرزی و برون مرزی فراهم باشد و امیدوارم بتوانیم با برپایی نمایشگاه‌ها به بلوغ اقتصادی کشور یاری رسانیم.

نظر شما