شناسهٔ خبر: 67356851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ادوار مجلس: توسعه کشور از مسیر ارتباط با جهان میسر می شود 

بجنورد-ایرنا- نماینده اداوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه با ارتباط با دنیا میسر می شود گفت: باید از ظرفیت مالی دنیا برای توسعه استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدرضا نوروززاده عصر روز دوشنبه در همایش صنعتگران و کارآفرینان در حمایت از مسعود پزشکیان در بجنورد که در سالن حافظ برگزار شد اظهار کرد: ایران کشوری با منابع بالقوه برای توسعه و پیشرفت است که این منابع به راحتی می تواند به بالفعل تبدیل شود.

وی افزود: ظرفیت های بسیار برای توسعه اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، نفت و معادن وجود دارد، کشوری با این منابع زیاد و بزرگ نباید این وضعیت را داشته باشد و این وضعیت شایسته ایران نیست.

نماینده اداوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران مادر و ما فرزندان او بوده و همه بیمار هستیم باید تلاش کنیم تا این مادر را نجات دهیم زیرا مرگ او مرگ ما است.

وی تاکید کرد: نباید فرار مغزها و فرار تحصیل کرده داشته باشیم، بلکه باید کشور ما با این ظرفیت های ارزنده وارد کننده تحصیل کرده ها باشد.

نوروززاده افزود: در چند سال گذشته نگاه مسوولان، گریز از حرکت در مسیر صنعت و سرمایه گذاری بود، بیشتر به فرهنگ توجه شد هر چند که در فرهنگ هم موفقیت حاصل نشده است، با وجود سرمایه گذاری بسیار در زمینه اقدامات فرهنگی، نتوانستیم در این حرکت هم موفق باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور آینده، فردی سالم و وفادار به ملت باید باشد گفت: نگاه رییس جمهور و تکیه او برای مدیریت به نخبگان و کار کارشناسی باشد و با تنش زدایی در داخل و خارج و استفاده از توان نخبگان، وضعیت را بهبود دهد.

نماینده اداوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جای ایران، ظرفیت و امکانات است افزود: باید از ظرفیت مالی جهان برای توسعه استفاده کنیم، باید بتوانیم صادرات روان و سهل انجام دهیم.

وی با انتقاد از مخالفت ها با fatf گفت: fatf مبارزه با پولوشویی است و امید داریم موانع برداشته شود و با استفاده از ظرفیت های مالی دنیا، توسعه در کشور رقم بخورد.

نوروززاده نرخ بالای تسهیلات را سدی برای توسعه و فعالیت های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نرخ تسهیلات بانک برای تولید در سایر کشورها بسیار پایین است اما در ایران، این نرخ بسیار بالا است، با این نرخ نمی توان تولید رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه یارانه ها باید در مدیریت شود گفت: ما پشت سر نامزدی ایستاده ایم که بدنه کارشناسی در کشور حاکم شود، شرکت های مهندسی مشاوره شکل گیرد، پیمانکاران بزرگ که اکنون مرده اند جان بگیرند و سیستم بانکی درست شود.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری رقابت می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، معاون اول او محمد مخبر از فردای همان روز و به مدت ۵۰ روز به عنوان مسئول اداره دولت آغاز به کار کرد.

نظر شما