شناسهٔ خبر: 67356830 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راه‌اندازی 2 سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول

همراه اول به عنوان اولین اپراتور سلامت ایران، نخستین سامانه‌های الکترونیک خود در نظام سلامت کشور را ارائه و راه‌اندازی کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سامانه های جدید الکترونیک نظام سلامت صبح امروز دوشنبه 4 تیر 1403 در آستانه عید سعید غدیر خم، توسط همراه اول به عنوان «اولین اپراتور سلامت کشور» در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه، رونمایی و راه اندازی شد.

 

سامانه های «خودمراقبتی شهروندی» و «مدیریت سوء مصرف مواد» که در راستای تحقق مأموریت همراه اول در توسعه زیست بوم سلامت دیجیتال طراحی و پیاده سازی شده، با دستور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت افتتاح شدند.

 

سامانه خودمراقبتی با هدف جلب مشارکت شهروندان در حوزه سلامت، تمامی خدمات پیشگیری و مراقبت از سلامت را در بستر تلفن همراه در اختیار آنان قرار می دهد و با تمرکز بر ارتقای سبک زندگی، پایش و پیگیری مراقبت های بهداشتی و غربالگری بیماران، به گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور کمک خواهد کرد.

 

دیگر سامانه الکترونیک توسعه یافته توسط همراه اول، سامانه مدیریت سوء مصرف مواد است که با مدیریت زنجیره توزیع داروی درمان معتادان و نظارت بر آن، سبب بهبود قابل ملاحظه و جلوگیری از توزیع خارج از برنامه و قاچاق این داروها خواهد شد.

 

همراه اول، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و همچنین «نخستین اپراتور سلامت ایران» است که وظیفه ارائه بستر فعالیت ذی نفعان حوزه سلامت را برعهده دارد.
 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما