شناسهٔ خبر: 67356574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در خوزستان برگزار خواهد شد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان از برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در نقاط مختلف استان و از جمله اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز دوشنبه در ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: همزمان با اربعین رییس جمهور شهید و همراهانش، مراسمات مختلفی در شهرها و روستاهای استان به ویژه روستاهایی که محل حضور آیت الله رییسی بود، برگزار خواهد شد.

وی بر انتخاب یک کلید واژه مناسب برای اربعین شهدای خدمت تاکید کرد و افزود: باید با تشکیل کمیته های مختلف، نسبت به برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین شهدای خدمت اقدام کرد. همچنین با ساخت کلیپ های کوتاه و پخش آن از شبکه ملی، اطلاع رسانی لازم را انجام داد.

استاندار خوزستان خطاب به دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسمی باشکوه در استان گفت: باید تمام تمهیدات لازم از جمله تبلیغات و اطلاع رسانی، حمل و نقل، آب آشامیدنی انجام و مراسمی در شان این شهدا برگزار کنیم.

در ادامه سردار سرتیپ حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان گفت: برای اینکه بتوانیم مراسم خوبی برگزار کنیم باید چندین کمیته تشکیل و تقسیم کار از اکنون انجام شود. همچنین اگر برگزاری مراسم برعهده قشرهای مختلف مردمی باشد جنبه بهتری خواهد داشت.

مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در خوزستان برگزار خواهد شد

وی افزود: اگر بخشی از اقدامات شهید رییسی در استان همچون واگذاری نیشکر هفت تپه، احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تمام و ... به صورت یک نمایشگاه در دید مردم قرار گیرد، اثربخشی بالایی خواهد داشت همچنین پخش یک فیلم مستند از حضور میدانی شهید رییسی بسیار موثر است.

حجت‌السلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: با توجه به حضور خانواده شهید رییسی در مراسم اربعین شهدای خدمت در اهواز، قطعا شاهد حضور پررنگ مردم خواهیم بود به همین دلیل نقش کمیته اطلاع رسانی بسیار پررنگ است.

وی بیان کرد: این برنامه باید از حالت دولتی بودن خارج و به صورت مردمی و خودجوش برگزار شود. شهید رییسی برای رسیدگی به مشکلات استان و همچنین افتتاح طرح های مختلف به استان سفر کرد لذا مردم باید متوجه اقدامات صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیشنهاد می کنم با توجه به حضور خانواده شهید رییسی در اهواز، یک جلسه اختصاصی برای بانوان خوزستانی برگزار شود.

مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در خوزستان برگزار خواهد شد

حجت‌السلام و المسلمین علیرضا قربانی زاده رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بحث حمل و نقل موضوع بسیار مهمی بوده و باید تمهیدات لازم برای حضور مردم حواشی شهر در نظر گرفته شود.

مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث تولید و محتوا و انعکاس از طریق شبکه‌های اجتماعی است تا عموم مردم متوجه این مراسم شوند.

وی ادامه داد: در حوزه شعر عربی اتفاقات خوبی صورت گرفته همچنین در بخش فرهنگی و هنری، تصاویری تحت عنوان مهمان امام رضا (ع) آماده رونمایی است. برگزاری نمایشگاه سفرهای خادم از دیگر اقدامات هنرمندان استان در این ایام خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در بخش سرود فارسی و عربی، آثاری در رابطه با رییس جمهور شهید تولید شده که در حال بازنگری است. با توجه به اهتمام شهید آیت الله رییسی به خوزستان، آثار خوبی در بحث عکس، شعر و هنرهای تجسمی وجود دارد همچنین روز شنبه هفته آینده یک کارگاه پوستر برگزار و بخش زیادی از آثار گرافیکی مربوط به فعالیت‌های شهید رییسی در دید مردم قرار می گیرد.

ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی استانداری خوزستان گفت: مراسم ما باید معطوف به بیانات رهبری در رابطه با شهید جمهور شود لذا باید با استفاده از بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی، فضای شهر را آماده برگزاری این مراسم کرد.

وی افزود: باید با برگزاری برنامه‌های متنوع در نقاط مختلف استان و روستاها و همچنین برخی از ارگان ها، به استقبال برنامه اصلی برویم.

محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: عملکرد دولت، خوراک خوبی برای رسانه‌های استان بوده و باید اقدامات ویژه دولت سیزدهم و همچنین حضور شهید رییسی در پنج روستای استان بسیار نمایان شود.

مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در خوزستان برگزار خواهد شد

وی بیان کرد: برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت در روستاهای استان کار بسیار پسندیده ای بوده و باید محوریت کار را به خود مردم واگذار کنیم.

خانچی گفت: کتاب "خاطرات مردم خوزستان بعد از شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی" در حال آماده سازی بوده و در مراسم اربعین شدای خدمت در اهواز رونمایی می شود. استقبال خانواده شهدا و حضور مردم عراق در این مراسم بسیار مهم است.

سیداحمد موالی زاده فرماندار اهواز گفت: برگزاری این برنامه توسط مردم و گروه‌های جهادی جنبه بهتری داشته و دولت تنها باید بستر کار را فراهم کند.

محمدمهدی طرفیانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: قرار است اقدامات ویژه رییس جمهور شهید در بخش‌های مختلف از طریق آثار نمایشگاهی در معرض دید مردم قرار گیرد همچنین با هماهنگی شهرداری و سپاه نسبت به تبلیغات محیطی اقدام خواهیم کرد.

مراسم اربعین شهدای خدمت به صورت مردمی در خوزستان برگزار خواهد شد

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه ششم تیرماه از ساعت 10 صبح مراسم اربعین رییس جمهور شهید و همراهانش در مصلی اهواز برگزار می‌شود همچنین مراسم اصلی و محوری اربعین شهدای خدمت روز دوشنبه یازدهم تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور خانواده شهید رییسی در مصلی اهواز برگزار می‌شود.

نظر شما