شناسهٔ خبر: 67356362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنایه لاپید به نتانیاهو: حادثه هفتم اکتبر را به نام تو خواهند نوشت

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر اسبق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را مسئول حوادث هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الأقصی از سوی مقاومت دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر اسبق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از عملکرد نتانیاهو به شدت انتقاد کرد.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: تو هشدارها و گزارش‌های اطلاعاتی در مورد حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) را نادیده گرفتی و سرگرم تخریب دستگاه قضایی بودی، تو امنیت اسرائیل را به بازی گرفته و آن را به خطر انداختی.

لاپید افزود: هرگز هیچ فرودگاه، پل یا موزه‌ای را به نام تو نخواهند زد بلکه تنها چیزی که به نام تو خواهند نوشت، هفتم اکتبر است؛ از بازدارندگی در مقابل حماس حرف زدی و گفتی که این جنبش هرگز حمله نخواهد کرد اما هر آنچه گفته بودی، هیچ یک حقیقت نداشت.

رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی همچنین گفت: در دوره تو برای نخستین بار ایرانی‌ها با پهپاد و موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کردند و ایران در دوره تو در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

همزمان امروز «یائیر گولان» رئیس حزب «کار» رژیم صهیونیستی با اشاره به هشدار کمیته تحقیق درباره خرید زیردریایی از آلمان به نتانیاهو، اعلام کرد که هشدار این کمیته دلیل دیگری بر بی‌کفایتی نتانیاهو برای مدیریت امور است و کسی که به طور نظام‌مند به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است، سزاوار آن نیست که نخست وزیر باشد.

گولان افزود: نتانیاهو نمی خواهد با پذیرش مسئولیت، از قدرت کناره گیری کند؛ به همین دلیل باید اعتراضات مدنی مان را تشدید کنیم.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۶۲ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما