شناسهٔ خبر: 67356178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار مهاباد: ازدواج آسان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: ازدواج آسان مورد تاکید انبیا و توصیه های الهی است که باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز دوشنبه در مراسم جشن وصال که با حضور زوج های جوان برگزار شد، افزود: پروردگار تنهایی را بر پای هیچ انسانی نمی پسندند و همواره بزرگان دینی ما به ازدواج آسان و بدون چشم و هم‌چشمی توصیه داشتنه اند.

وی با بیان اینکه ازدواج مایه آرامش زوج ها را فراهم می کند، اضافه کرد: نمونه هایی همچون حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) الگوهای واقعی برای زوج های جوان بوده که مایه افتخار جهان اسلام هستند.

فرماندار ویژه مهاباد ازدواج را مهمترین و بنیادی ترین مقوله جامعه بشری در حوزه تداوم نسل دانست و گفت:ازدواج یکی از نیازهای طبیعی، عقلی و غریزی بشر محسوب می شود که باید با برنامه ای عقلی و شرعی این نیاز مهم برآورده شود.

عباسی یکی از آفت های ازدواج را سخت گیری غیراصولی و غیرضروری خانواده ها دانست و از آنان خواست بر اساس ملاک های دین اسلام به این موضوع نگاه کنند و با این شیوه زمینه تکامل و سعادت جوانان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: پیگیری لازم در خصوص تسریع در پرداخت وام ازدواج به صورت مستمر ادامه دارد تا زوج ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

فرماندار مهاباد: ازدواج آسان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

در پایان جلسه از تعدادی از زوج های جوان مهابادی به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج قدردانی به عمل آمد.

نظر شما