شناسهٔ خبر: 67356063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی سرمایه پلیس در تحقق اهداف امنیتی فراجاست

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه هم افزایی در نگهداشت نظم و امنیت عمومی مهمترین عامل ارتقاء و تحقق اهداف عملیاتی پلیس در مأموریت ها به شمار می رود گفت: اعتماد، ارتباط و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی سرمایه اصلی پلیس در تحقق اهداف امنیتی فراجا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، سردار هادی رفیعی کیا عصر امروز _دوشنبه چهارم تیر _در جلسه قرارگاه امام علی (ع) استان مرکزی با اشاره به احصای و بررسی همه جانبه وضعیت امنیتی استان و واکاوی تهدیدها و آسیب‌های موجود و ایجاد وحدت نظر و عمل در تحلیل اولویت‌ها، اصول و راهبردها و تقویت انسجام اظهار کرد: هم افزایی در نگهداشت نظم و امنیت عمومی مهمترین عامل ارتقا و تحقق اهداف پلیس در گفتمان سازی اهداف علمی و عملیاتی در حوزه‌های امنیتی به شمار می‌رود.

وی افزود: امنیت اجتماعی یکی از مهمترین مسائل جامعه شناختی است، این مهم رابطه مستقیمی با افزایش مشارکت مردم در صحنه و افزایش اعتماد عمومی داشته و از این رو در جوامع امروزی برای حفظ این سرمایه و بهره‌گیری از آن برای ارتقا بهره‌وری، مشارکت سیاسی و اجتماعی و در نهایت بهبود سطح زندگی مردم، تلاش زیادی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بر بهره‌گیری پر فایده از تمامی ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها در ارتقا خدمات مطابق با ارزش‌های مردم و جامعه و تهیه راهبردهای مناسب فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی برای تأمین امنیت عمومی و هم چنین دستیابی به جامعه‌ای ایمانی مطابق با ارزش‌های والای انسانی و اسلامی مفید تأکید کرد.

سردار رفیعی‌کیا گفت: پلیس باید با برنامه‌ریزی و تهیه برآوردهای کارشناسی، برنامه‌ریزی‌های لازم قبل، حین و بعد از مأموریت‌های پیش رو را پیش بینی و اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه عینیت بخشیدن به برنامه‌ریزی‌های عملیاتی پلیس مهمترین مؤلفه در پیشگیری اجتماعی در برنامه‌های امنیتی به شمار می‌رود اظهار کرد: اعتماد، ارتباط و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی سرمایه اصلی پلیس در تحقق اهداف امنیتی فراجا است.

وی از دیگر شاخص‌های مهم و مورد استفاده برای موضوع امنیت اجتماعی را امید به آینده دانست و گفت: امیدواری به آینده خود محصول احساس امنیت از شرایط جامعه و احساس امنیت از شرایط خانوادگی و اجتماعی است و باید در تمامی برنامه‌ریزی ها بدان توجه و تأکید شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از آمادگی، هماهنگی و انسجام کلیه دستگاه‌های متولی نظم و امنیت و خدمات رسانی در پیشبرد مأموریت‌های پیشرو چون برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

سردار رفیعی‌کیا افزود: مقوله نظم و امنیت بسیار حساس و پیچیده است که دستگاه‌های مختلفی در تحقق آن نقش دارند، بنابراین برای پیشگیری از وقوع ناامنی و ناهنجاری‌های مختلف در جامعه، سازمان‌های متولی باید با نگاه جهادی با تمام وجود پای کار باشند.

نظر شما