شناسهٔ خبر: 67355963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فاجعه برای سونی: پس از تنها یک سال هدست پلی استیشن VR 2 کنار گذاشته می‌شود

صاحب‌خبر -

به نظر می‌رسد پلی استیشن VR 2 سونی کوتاه‌ترین عمر را در میان تمام هدست‌های واقعیت مجازی دنیا دارد؛ چراکه ژاپنی‌ها تنها پس از یک سال به دنبال کنار گذاشتن آن هستند!

به نظر می‌رسد هدست‌های واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 را به‌زودی به لیست بزرگ‌ترین شکست‌های دنیای بازی‌های ویدیویی اضافه کرد؛ چراکه جدیدترین اخبار و شایعات به کاهش چشمگیر بودجه توسعه محتوا برای این هدست‌ها در تیم‌های توسعه داخلی سونی اشاره دارند! ظاهرا سونی در حال آماده‌شدن برای کنار گذاشتن کامل هدست های پلی استیشن VR 2 است.

چرا سونی تصمیم به کنار گذاشتن هدست‌های پلی استیشن VR2 دارد؟

اخبار جدید در خصوص هدست‌های PSVR 2 توسط بسایت معتبر Android Central منتشر شده‌اند. این وبسایت به نقل از برخی منابع داخلی اعلام کرده که سونی پتانسیل بسیار محدودی برای توسعه عناوین واقعیت مجازی متصور است و به همین دلیل بودجه استودیوهای داخلی خود برای توسعه بازی‌های واقعیت مجازی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

پلی استیشن وی آر 2 پلی استیشن وی آر 2

در همین خصوص همچنین یک منبع دیگر هم اعلام کرده که در حال حاضر تنها دو بازی اختصاصی پلی استیشن وی آر 2 در استودیوهای داخلی سونی در دست توسعه هستند.

سونی البته در خصوص این شایعات و احتمال کنار گذاشتن هدست پلی استیشن VR 2 اظهار نظر رسمی نکرده؛ اما رویکرد این کمپانی در قبال هدست‌های واقعیت مجازی خود تا حدی تاییدکننده این شایعات است! بد نیست بدانید که در رویداد State of Play اخیر سونی، هیچ عنوان VR ساخت استودیوهای سونی رونمایی نشد! به‌طور خاص در این رویداد شاهد معرفی دو بازی واقعیت مجازی  Alien: Rogue Incursion و Behemoth بودیم که هردو توسط استودیوهای خارجی در دست ساخت هستند!

هدست پلی استیشن وی آر 2 اوایل سال 2023 روانه بازار شد و با تکیه بر لانچ تایتل‌های دهان‌پرکنی مثل Horizon: Call of the Mountain و عناوین جذاب دیگری مثل Gran Turismo 7 یا بازسازی Resident Evil 4 توانست شروع موفقی را تجربه کند.

هدست پلی استیشن VR 2 هدست پلی استیشن VR 2

در عین حال قیمت سرسام‌آور 550 دلاری این هدست که حتی از خود کنسول پلی استیشن 5 گران‌تر بود، آن را به یک گجت دست‌نیافتنی برای بسیاری گیمرهای پلتفرم پلی استیشن تبدیل کرد. البته این هدست به هیچ وجه گران‌ترین هدست VR بازار نیست؛ اما حضور محصولات فوق‌العاده‌ای مثل Meta Quest 3 که علیرغم قیمت پایین‌تر به‌صورت کاملا بی‌سیم قابل استفاده بودند کار را برای هدست سونی بسیار سخت کرد.

ژاپنی‌ها البته در آخرین اظهار نظر خود در خصوص واقعیت مجازی، آن را بخش مهمی از آینده بخش بازی‌سازی سونی دانسته و از تلاش فراوان خود برای گسترش این حوزه خبر داده بودند. از سوی دیگر سونی همچنین مدتی پیش آداپتورهای 60 دلاری هدست‌های PSVR 2 برای PC را نیز رونمایی کرد تا گیمرهای این پلتفرم نیز قادر به لذت بردن از تجربه واقعیت مجازی باشند. با این حال این آداپتور متاسفانه عملکرد چندان درخشانی ندارد؛ چراکه بسیاری قابلیت‌های اختصاصی PSVR 2 در رایانه‌ها قابل دسترسی نیستند!

باید منتظر ماند و دید هدست‌های واقعیت مجازی چه نقشی در آینده کنسول‌های سونی ایفا خواهند کرد؛ خصوصا الان که بحث در خصوص کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو و حتی پلی استیشن 6 بسیار داغ شده است!

در گجت نیوز بخوانید:
هدست پلی استیشن VR2 یک حالت جذاب سینمایی را ارائه می‌کند چینی‌ها موفق به شبیه‌سازی حس لامسه در دنیای واقعیت مجازی شدند ۱۵ مورد از بهترین بازی های واقعیت مجازی که باید همین حالا امتحانشان کنید

نظر شما