شناسهٔ خبر: 67355781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل حملات تروریستی در داغستان روسیه را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حملات تروریستی روز یکشنبه در داغستان روسیه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد حملات تروریستی روز یکشنبه علیه اماکن مذهبی یهودیان و مسیحیان و اعضای نیروهای امنیتی در جمهوری داغستان فدراسیون روسیه را به شدت محکوم می کند که در آن حداقل ۲۰ نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

دوجاریک افزود: دبیر کل سازمان ملل به خانواده های داغدار و مردم و دولت فدراسیون روسیه تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارد.

وزارت بهداشت داغستان روسیه اعلام کرد که در حملات و تیراندازی‌های تروریستی یکشنبه، ۲۰ نفر کشته و ۴۶ نفر زخمی شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ساعاتی قبل از آن، کمیته تحقیقات روسیه با اعلام اینکه ۱۵ نیروی پلیس و چهار غیرنظامی در حملات تروریستی روز یکشنبه در داغستان کشته شدند، از شناسایی هویت پنج نفر از عاملان این حمله خبر داد.
بنا بر گزارش کمیته تحقیقات، در میان کشته شدگان نام یک کشیش ارتدوکس دیده می شود.
بر اساس این گزارش، این حمله به مجروح شدن ۲۵ نفر دیگر نیز منجر شد. از این تعداد، ۱۶ نفر در بیمارستان بستری شدند.
روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳، افراد مسلح به دو کلیسای ارتدکس، یک کنیسه و یک پست پلیس راهنمایی و رانندگی در دربند و ماخاچ قلعه حمله کرده بودند.

سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که پرونده این جنایت بر اساس سه ماده از قانون کیفری این کشور بررسی خواهد شد: ماده ۲۰۵ (اقدام تروریستی)، بند ۴ از ماده ۲۲۲ (اکتساب، نگهداری، حمل و نقل غیرقانونی سلاح گرم) و بند ۴ ماده ۲۲۶ (سرقت سلاح گرم). بنا بر این گزارش، شناسایی سایر افراد دخیل در این جنایت ادامه دارد.

نظر شما