شناسهٔ خبر: 67355673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین نشست شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم برگزار می‌شود؛

۶۶۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و زمین به ۵۱۷۴۰ متقاضی واگذار می‌شود

هجدهمین نشست شورای عالی مسکن چهارشنبه ششم تیرماه با افتتاح ۶۶۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین به ۵۱۷۴۰ متقاضی و تصویب نرخ اجاره با حضور سرپرست ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در این شورا نرخ پیشنهادی استان‌ها در خصوص اجاره بها بررسی و برای اجرا مصوب خواهد شد.

همچنین در این نشست در ارتباط تصویری با سراسر کشور افتتاح ۶۶۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین به ۵۱۷۴۰ متقاضی واجد شرایط انجام می‌شود.

دولت سیزدهم با مجموعه سیاستگذاری‌ها و اقداماتی از جمله ایجاد سامانه ثبت رایگان قرارداد موجر و مستاجر تحت‌عنوان سامانه خودنویس، تکمیل و به‌روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان‌ها، ساماندهی و مدیریت سکو‌های انتشار آگهی املاک مسکونی و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره همت گمارد.

سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را که در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

نظر شما