شناسهٔ خبر: 67355562 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«گوترش» حملات تروریستی در داغستان روسیه را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای حملات تروریستی روز گذشته در داغستان روسیه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه حملات تروریستی دیروز در داغستان روسیه را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص آمده است که وی حملات تروریستی اخیر در داغستان را به شدت محکوم می‌کند.

«آنتونیو گوترش» در ادامه این بیانیه جان باختن شماری از نیروهای نظامی و غیرنظامیان در پی این حملات را به دولت و مردم روسیه تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ازبکستان، ارمنستان و بلاروس نیز در پیام‌هایی جداگانه به کرملین، این حادثه را تسلیت گفته بودند.

به دنبال حمله افراد مسلح به یک کنیسه، یک کلیسای ارتودوکس و یک پاسگاه پلیس در ۲ شهر جمهوری داغستان واقع در قفقاز شمالی، تا کنون جان باختن ۲۰ نفر تأئید شده است.

ریاست وزارت بهداشت این منطقه در این ارتباط اعلام کرد: تعداد قربانیان حملات تروریستی داغستان روسیه به ۲۰ نفر رسیده است.

برخی رسانه‌ها با توجه به وخامت حال برخی مجروحین این حادثه از احتمال افزایش تعداد قربانیان نیز خبر می دهند.

حادثه روز گذشته در «ماخاچکال» (Makhachkala) در شهر «دربند» واقع در جمهوری داغستان روسیه زمانی رخ داد که مهاجمان ناشناس به سمت ایست بازرسی پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان تیراندازی کرده و سپس به یک کنیسه و یک کلیسای ارتودوکس یورش بردند.

این در حالیست که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته و جزئیات بیشتری هم در این خصوص مخابره نشده است.

نظر شما