شناسهٔ خبر: 67355437 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مراسم جشن غدیر در بعثه مقام معظم رهبری در مکه برگزار شد

سمانه نوری زاده قصری

مراسم جشن «غدیر» عید ولایت و امامت، در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم جشن «غدیر» عید ولایت و امامت، در بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

دیدار عیدانه اعضای ستاد حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت همزمان با عید سعید غدیر در مکه برگزار شد.

در این مراسم نورانی و روحانی که اعضای شورای افتاء اهل سنت و حسن زرنگار سرکنسول کشورمان در جده هم حضور داشتند حاج حمید رمضان پور، حاج امیر عارف، حاج محسن مرادی و حاج سید محمود علوی از ذاکران اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند.

مراسم جشن غدیر در بعثه مقام معظم رهبری در مکه برگزار شد

در بخشی از این مراسم آیت‌الله حاج شیخ جواد مروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه درباره عید غدیر، عیدالله الأکبر و موضوع فلسطین سخن گفت و عید امامت و ولایت را ارزشمندترین و والاترین عید اسلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: بنا به گفته یکی از اندیشمندان اهل سنت لبنانی، اگر از اسلام بگوییم ولی از امیرالمومنین (ع) نگوییم مانند بدنی است که قلب ندارد. در چکامه غدیر علما و اهل تفکر فراوانی وجود دارند که از حضرت علی (ع) سخن گفته‌اند.

آیت الله مروی افزود: ان شاءالله امت اسلامی به برکت این روز شاهد آزادی فلسطین باشد و ملت ایران هم انتخابی خوب را پشت سر بگذارند.

در ادامه جشن غدیر در مکه مکرمه، که با مولودی‌خوانی در وصف مولا علی (ع) همراه بود حجت الاسلام محمدرضا حضور بخش در سرزمین وحی معمم شد.

نظر شما