شناسهٔ خبر: 67355391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای ارائه خدمات در سفرهای تابستانه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت:دستگاه‌های عضو کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تعطیلات فصل تابستان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران آمادگی کامل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده دوشنبه چهارم تیر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در ایام تعطیلات فصل تابستان شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به استان خواهیم بود لذا باید با برنامه‌ریزی و ایجاد انسجام و هماهنگی بین کمیته‌ها و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اهتمام ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: با پایان سال تحصیلی و ایام عید قربان تا غدیر سفرهای تابستانی مردم نیز آغاز شد و بدون شک بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری نیز سفرها تشدید خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی ستادهای خمات سفر استان‌ها باید آمادگی لازم را در ایام تابستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دروازه ورودی ۹ تا ۱۱ استان کشور برای ورود به مشهد مقدس است، افزود: به دلیل عبور بسیار زیاد زائران به صورت زمینی از خراسان جنوبی و نیز تعلق خاطر مردم همین استان به امام رضا (ع) باید تمهیدات سفر به خوبی توسط دستگاه‌های مربوطه فراهم شود. عباس‌زاده ادامه داد: اگرچه خراسان جنوبی بیشتر استانی عبوری برای مسافران محسوب می‌شود اما باید آمادگی کافی برای اقامت و استقرار هرچند کوتاه مدت مسافران و زائران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان و طولانی بودن جاده‌های مواصلاتی به خصوص در محورهای شرقی و غربی، باید شرایط لازم برای عبور ایمن مسافران و زائران مهیا شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقاضای سفر در این ایام بطور فزاینده ای افزایش پیدا می‌کند، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی، طولانی بودن مسیرها، فاصله زیاد بین شهری، احتمال وقوع گرد و غبار، طوفان شن همچنین بادهای ۱۲۰ روزه سیستان شرایط استان خاص است.

وی افزود: ساماندهی مجتمع‌های بین راهی برای افزایش ایمنی رانندگان در سطح جاده‌های مواصلاتی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا می‌توان با ایجاد استراحتگاه‌های موقت در جاده‌ها و انجام اقداماتی از قبیل راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و فعالیت‌های تولیدی، کمپ‌های عشایری و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زمینه توقف مسافران را فراهم کرد.

عباس‌زاده ادامه داد: ساماندهی نمازخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و داخل شهری برای رفاه حال مسافران و گردشگران امری لازم و ضروری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: از عید قربان تاکنون تردد در محورهای مواصلاتی استان ۱۳ درصد افزایش داشته که نشان دهنده شروع خوب سفرهای تابستانی است.

وی افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و سکو های نماز برای ایام تابستان آماده شده و مشکلات و کمبودهای موجود نیز رفع می‌شود.

نظر شما