شناسهٔ خبر: 67355230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان:

ورود قلیان به شهربازی و مجموعه پردیسان قائم(عج) ممنوع شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با توجه به اعتراض شهروندان در مورد استفاده از قلیان در پارک‌ها، مکان‌های عمومی و به‌ویژه شهربازی، از شهرداری می‌خواهیم که برای ممنوعیت ورود قلیان در فضاهای عمومی پیش‌قدم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمود بابایی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون پیرامون مناسب‌سازی شهر برای افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در برخی از پیاده‌روسازی‌ها و پارک‌های جدید، مثل خیابان مهدیه، اصول متناسب با افراد دارای معلولیت رعایت نمی‌شود و مناسب‌سازی فضاهای شهر به خصوص در معبرهای جدید صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: از شهرداری کرمان تقاضا داریم قبل یا هنگام اجرای پروژه‌های عمرانی، مناسب‌سازی‌ها را در نظر بگیرد؛ چراکه اصلاح و تغییر بعد از انجام کار، هزینه و زمان بیشتری می‌برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه بر لزوم سرعت‌بخشی به روند بهسازی زیر پل باقدرت تأکید کرد و افزود: با توجه به تصویب بودجه مربوط به این بهسازی، از شهرداری می‌خواهیم روند اجرای این پروژه را هرچه سریع‌تر پیگیری کند.

وی با اشاره به رضایت نسبی شهروندان و مسافران از فضای بهسازی‌شده پارک‌ها و یادآوری گرمی هوا در شب‌های تابستان، اظهار کرد: شهروندان زیادی در مورد استفاده از قلیان در پارک‌ها، مکان‌های عمومی و به‌ویژه شهربازی اعتراض کرده‌اند و از شهرداری می‌خواهیم که برای ممنوعیت ورود قلیان در فضاهای عمومی پیش‌قدم شود.

وی با بیان اینکه می‌توان در گام دوم، استفاده از قلیان را در مجموعه پردیسان قائم (عج) نیز ممنوع کرد، ادامه داد: استفاده از قلیان می‌تواند برای این جنگل دست‌کاشت و ارزشمند کرمان، ضررهای احتمالی متعدد و آلودگی زیست‌محیطی در پی داشته باشد.

نظر شما