شناسهٔ خبر: 67355225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره هواشناسی مازندران:

هرگونه فعالیت دریایی سواحل مازندران ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی مازندران گفت: با توجه به هشدار زرد دریایی در استان هرگونه فعالیت دریایی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل مازندران ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدباقر سلطانی عصر امروز_دوشنبه چهارم تیر_ در جمع خبرنگاران با هشدار دریایی سطح زرد در این استان طی این روزها اظهار کرد: مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد شکل‌گیری جریان‌های غربی است که به همراه احتمال وجود خسارت و خسارت منطقه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه جریان‌ها از اواخر وقت امروز دوشنبه چهارم تیرماه وارد استان شده و تا عصر سه‌شنبه پنجم تیر ادامه دارد، افزود: طی این مدت ورزش باد شمال غربی تا غربی تا ۱۶ متر بر ثانیه (۵۸ کیلومتر بر ساعت) را شاهد خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود که پیشینه ارتفاع موج تا ۱۶ متر خواهد بود.

سلطانی منطقه اثر را در ساحل و دور از ساحل شرقی مازندران مطرح و عنوان کرد: اثر مخاطره این جریان غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت شناورهای صید کیلکا، اختلال تردد شناورها در حوضچه بنادر، اختلال در فعالیت‌های بنادر تخلیه و بارگیری در بر دارد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود تردد قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی ممنوع و از صید پره و صید کیلکا خودداری شود، خاطرنشان کرد: همچنین فعالیت شناورهای متوسط در منطقه ممنوع شود و مراقبت در تردد شناورهای حوضچه بنادر و در سایر فعالیت‌های دریایی مورد تاکید است.

نظر شما