شناسهٔ خبر: 67354990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

الاخبار: مقاومت برای ارتش اشغالگر، شهرک نشینان و متحدانش چه تدارک دیده است؟

روزنامه لبنانی

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) در این مقاله آمده است: پس از گذشت هشت ماه از جنگ فرسایشی که از سوی مقاومت لبنان علیه نیروهای اشغالگر و در حمایت از غزه آغاز گردید، قوانین حاکم بر این نبرد همچنان پابرجاست. اذعان به این نکته مفید است که دشمن در جبهه لبنان با احتیاط بسیار بالایی عمل می کند. ممکن است این امر به محدودیت و قید و بند دشمن تعبیر شود اما باید بگوییم دشمن به قواعد وقوانینی پایبند بود که بر او تحمیل گردید و اگر تصمیم به تخطی از آنها نماید، به مقاومت اجازه خواهد داد قواعد وقوانین جدیدی را بکار گیرد.

 

دشمن به ناتوانی خود در دستیابی به هدفش - که همانا درهم شکستن مقاومت فلسطین در غزه است- اذعان کرده است و به دنبال مکانیسم هایی است که به آن اجازه دهد بدون تاوان دادن به جنایت هایش، وارد مرحله جدیدی از جنگ شود. دشمن در اندیشه ایجاد یک چارچوب سیاسی-نظامی است که به او اجازه می دهد نیروهایش را در داخل غزه نگه دارد و محاصره خود را از همه جهات بر غزه تحمیل کند و سپس پیروزی بر جناح نظامی مقاومت را اعلام نماید.

 

مقاومت بدون مقدمه و توضیحات غیر ضروری تصمیم گرفت نظر دشمن و هم‌پیمانان در تمام سطوح نظامی، امنیتی، سیاسی و مردمی خود  برای گزینه ای پاسخ به تجاوزجلب کند.. مقاومت استراتژی متفاوتی در مقایسه با گذشته - بر اساس صحنه‌هایی که مقاومت منتشر و آنچه سید حسن نصر الله اعلام  کرد- اتخاذ خواهد کرد. مقاومت هرگونه عملیات نظامی خاص از سوی دشمن را اعلام جنگ تمام عیار می داند و در فرهنگ مقاومت، دیگر پاسخ به حمله نخواهد بود بلکه یک جنگ نامحدود خواهد بود.

 

قواعد وضوابطی که رهبر مقاومت و نظامیان تحت امر وی بدان پایبند هستتند و ارتش اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست نیز از آن سود می برند، به یکباره از بین خواهند رفت، بنابراین ضربات وآسیب همه چیز را اعم از تاسیسات غیرنظامی و یا نظامی در بر خواهد گرفت. تصمیمات میدانی از سوی  مقاومت گرفته شده و پاسخ فوری به هرگونه تجاوز خارج از قواعد جنگ انجام خواهد شد و در این هنگام مصونیت ارتش، تأسیسات و شهرک‌های صهیونیستی فرو خواهد پاشید !

 

همچنین توسل دشمن به یک ماجراجویی نظامی گسترده علیه لبنان به این معناست که جبهه لبنان را از جبهه حمایت از غزه به جبهه آزادیبخش و ادب کردن نیروهای اشغالگر تبدیل خواهد کرد. این جبهه ابزار خاص خود را دارد از جمله حمله به الجلیل  و کنترل مراکز نظامی یا آزادسازی روستاهای لبنانی یا فلسطینی.

 

مقاومت لبنانی پس از همه تجربیاتی که به دست آورده است، حاضر نیست با دشمنی جنایتکار که جنایات و قتل عام آن را در غزه شاهد هستیم، مدارا کند و در نتیجه مقاومت به گونه‌ای عمل خواهد کرد  که خسارات جانی و مادی بیشتر از آنچه دشمن در لبنان پیش بینی می کند وارد نماید .

 

مهمتر از آن این است که هر گونه عملیات غیر منتظره و بزرگ دشمن که از سوی نیروی هوایی اسرائیل انجام خواهد شد با حملات و ضربات ویرانگر مقاومت روبرو خواهد شد. همچنین مقاومت مکانیسم عملکرد سامانه جامع پدافند هوایی را که غرب و برخی اعراب برای محافظت از اسرائیل در برابر واکنش ایران بسیج کرده بودند، تحت رصد خود قرار داده و می‌داند که این ائتلاف قادر به ایجاد چتر حفاظتی در مقابل موشک ها و پهپادها ندارند.

اگر همه تصوری از قابلیت‌های حزب الله در زمین و هوا در سر دارند، این جنبش از اجرای یک نمایش جالب در دریا در زمان مناسب دریغ نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/ ح پ/ 24

نظر شما