شناسهٔ خبر: 67354853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

احتمال آسیب دیدن محصولات کشاورزی در پی تشدید بارش‌ها

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی کشور در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید محلی از روز دوشنبه (۴ تیرماه) تا روز چهارشنبه (۶ تیرماه) هشدار هواشناسی کشاورزی سطح نارنجی صادر کرد.

در پی فعالیت سامانه بارشی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد رخ خواهد داد.

این سامانه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، گلستان، سمنان و خراسانی فعالیت خواهد داشت که در پی آن ممکن است محصولات کشاورزی دچار آسیب شوند.

سازمان هواشناسی زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع باتوجه‌به وقوع بارش و عدم انجام آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی، انجام آبیاری در خاک‌های شور بعد از وقوع باران به‌منظور آبشویی شوری از محیط ریشه، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام بارش، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها باتوجه‌به رخداد بارندگی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به وقوع بارش و عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش توصیه کرده است.

نظر شما