شناسهٔ خبر: 67354556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

با هدف تبیین چالش ها و فرصت های بازار؛

نخستین رویداد تحلیل بازار خودرو 1403 برگزارشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: با حضور فعالان بازار خودرو و مدیران ارشد اتحادیه های نمایشگاه داران ، نخستین رویداد تحلیل و بررسی بازار خودرو ایران در سالجاری با هدف تبیین چالش ها و فرصت های بازار در تاریخ سوم تیر ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در این رویداد دکتر مجتبی مالکی- دبیرکل فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران با تبیین جایگاه صنعت خودرو در جهان و ایران به معرفی چالش و فرصت های بازار خودرو پرداختند. ایشان عمده چالش های بازار خودرو را نوسانات نرخ ارز و قیمت دستوری خودرو و فقدان نظارت هدفمند بر بازار خودرو بر شمرد.

وی خاطر نشان کرد: رفتار غیرحرفه ای در این بازار با شیوع تدلیس در معامله مشهود است و فعالان بازار خودرو کمتر با قوانین جدید مالی، مالیاتی و حقوقی این کسب و کار آشنا هستند و ضرورت توانمندسازی حرفه ای فعالان این بازار از منظر کسب دانش تخصصی مورد نیاز از جمله اولویت های این بازار به شمار می آید.

بنا به این گزارش ،  علی خسروانی - نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران با تبیین آسیب های بازار خودرو بر ضرورت نگاه بلند مدت داشتن به این بازار و حضور موثر همراه با خوش قولی به مصرف کنندگان در این کسب و کارتاکید کرد.
وی تصریح نمود: دغدغه اصلی ما در بازار خودرو می بایست رضایت مردم باشد تا حضوری همراه با اعتمادآفرینی در بازار داشته باشیم و کسب و کار خود را با افتخار به نسل بعدی منتقل نمائیم.

خسروانی ، گران بودن خودرو در ایران و نیاز به نقدینگی زیاد برای فعالیت را از جمله آسیب های این بازار در ایران ذکر کرد و گفت ؛ هدف ما در اتحادیه آموزش و سازماندهی فعالان بازار خودرو، نمایشگاه داران و دفاتر فروش است که با تسهیل شرایط عضویت قصد داریم با همکاری هم به اهداف بزرگ دست یابیم.

 نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران تصریح کرد ؛ بعد از ساماندهی دفاتر، فروشندگان سرپایی را می خواهیم سازماندهی کنیم به نحوی که تنظیم قراردادهای خرید و فروش فروشندگان سرپایی با نظارت دفاتر و نمایشگاه های صاحب مجوز انجام شود.
خسروانی در پایان افزود : راهکار اصلی ما برای فعالان بازار خودرو زیر یک چتر رفتن فعالین این بازار و حضور در اتحادیه به عنوان عضو پویای اتحادیه است.
 
همچنین دراین رویداد مهمّ ؛  رضا بهرامی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران تهران به تبیین قوانین جاری کشور در حوزه های مالی و مالیاتی پرداخته و ضرورت داشتن یک حسابدار خبره را در نمایشگاه ها یادآور شدند.

در ادامه نیز دکتر صالح خدری از قضات دادگستری استان تهران به قانون تجارت و ضرورت داشتن ۴ دفتر برای تاجر مطابق با قانون تجارت سال ۱۳۰۷ اشاره داشته و پاسخگوی سوالات حقوقی فعالان بازار بودند.

به گزارش اقتصادایران ، این رویداد با همکاری موسسه تغییر نگرش و اتحادیه نمایشگاه داران برگزار و مقرر گردید به دلیل استقبال فعالان بازار خودرو در مرداد ماه سال جاری در قالب یک همایش بزرگ استمرار یابد.

نظر شما