شناسهٔ خبر: 67354445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست هیات شطرنج استان زنجان

شطرنج زنجان برای درخشش بیشتر نیازمند حمایت مسوولان است

زنجان - ایرنا - سرپرست هیات شطرنج استان زنجان گفت: رشته ورزشی شطرنج در این استان در حال رشد و شکوفایی است و برای درخشش بیشتر به حمایت و توجه مسوولان نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

مزتضی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون ۵۰ شطرنج باز آقا و خانم در سطح استان به صورت حرفه ای فعالیت می کنند و حمایت های همه جانبه از آنها موجب رشد و توسعه بیشتر این رشته ورزشی در استان می شود.

وی یکی از اقدامات مهم در ترویج شطرنج را ایجاد امکانات لازم آن در پارک ها و فضاهای عمومی ذکر کرد و گفت: امیدواریم این مهم با همکاری شهرداری زنجان اجرایی شود.

پناهی در ادامه با اشاره به موفقیت دختر شطرنج باز زنجانی در مسابقات رده های سنی آسیا افزود: این درخشش، نشانگر رشد و بالندگی این رشته ورزشی در استان است.

وی با بیان اینکه "مهسا علوی" بانوی شطرنج باز زنجانی در آلماتی قزاقستان قهرمان شد، اضافه کرد: تیم ملی کشورمان با حضور ۱۵ شطرنج باز دختر و پسر از رده‌های سنی هشت تا ۱۸ سال در این مسابقات حضور یافت.

پناهی اضافه کرد: این شطرنج باز زنجانی توانست در این رقابت ها مقتدرانه در بخش سریع در رده سنی زیر ۱۶ سال قهرمان این دوره از مسابقات شود.

سرپرست هیات شطرنج استان زنجان با بیان اینکه این هیات ورزشی از ورزشکاران نخبه حمایت می کند، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در حد بضاعت خود به این مهم اهتمام می ورزد.

استان زنجان ۵۵ هیات ورزشی و حدود ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

نظر شما