شناسهٔ خبر: 67354386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع تداخلات ارضی برای ۲۴۰ پلاک در استان بوشهر

مدیر امور اراضی استان بوشهر گفت: تا کنون در استان رفع تداخلات به‌ صورت کامل برای افزون‌ بر ۲۴۰ پلاک اجرا شده و برای ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی منجر به صدور سند تک برگ به نام مردم شده است.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر، احمد مشایخی با اشاره به ابلاغ قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴، گفت: در راستای ماده ۵۴ این قانون شیوه‌نامه‌ای مبنی بر رفع تداخلات اراضی ملی از اراضی اشخاص که دارای سند اصلاحات ارضی یا خاصه هستند صادر شد. وی افزود: در سال ۱۴۰۱ این اقدام در مجموعه مدیریت امور اراضی، دبیرخانه مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان آغاز شد.
 
مدیر امور اراضی استان بوشهر اظهار کرد: در همین راستا تا کنون رفع تداخلات به‌صورت کامل برای افزون‌بر ۲۴۰ هزار پلاک در استان اجرا شده که از این شمار ۲۱۶ هزار هکتار اراضی غیرملی تاکنون تثبیت شده که ۱۳۷ هکتار از این اراضی منجر به صدور سند تک برگ به‌نام مردم شده است. وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا پایان مرداد امسال کل استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرد و ساماندهی همه پلاک‌ها به پایان برسد.
 
مشایخی عنوان کرد: این موضوع موجب شده افزون‌بر ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی که متعلق به مردم بوده است بدون هیچ‌گونه هزینه و فرایند رسیدگی قضایی از اراضی ملی کسر و به مردم تحویل داده شود.
 

<div id="video-display-embed-code_11247887"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267674/11247887?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما