شناسهٔ خبر: 67354374 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اینترنت پرسرعت برای ۱۰۳۰۰۰ خانوار تهرانی

وزیر ارتباطات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد و بیش از 103 هزار خانوار در این شهرها به اینترنت فیبرنوری دسترسی پیدا کردند.

عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آیینی که در شهرداری فردوسیه شهریار برگزار شد، پروژه فیبرنوری شهرهای شاهدشهر، فردوسیه، گلستان و چهاردانگه در استان تهران را افتتاح کرد.

در این شهرها ظرف مدت 8 ماه با نزدیک به 120 کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری توسط اپراتور ایرانسل، بیش از 103 هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.

روز شنبه نیز وزیر ارتباطات با سفر به بجنورد، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در همه شهرهای خراسان شمالی را افتتاح کرد و 147 هزار خانوار شهری در 25 شهر این استان به اینترنت با سرعت هزارگیگابیتی دسترسی پیدا کردند.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در بیش از 600 شهر کشور آغاز شده و در 200 شهر به پایان رسیده است و بعد از 10 هزار کیلومتر داکت‌گذاری و فیبرکشی، پوشش از 8 میلیون خانوار فراتر رفته است.

مطابق برنامه تا پایان امسال میزان پوشش فیبرنوری از طریق 10 اپراتور ارتباطی دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به 14 میلیون خانوار می رسد.

نظر شما