شناسهٔ خبر: 67354342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

میزان تولید کلزا در استان تهران افزایش یافت

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران از افزایش ۱۱۰ تن تولید کلزا در استان تهران خبر داد و گفت: ۱۱۴۴ تن کلزا از سطح ۷۱۵ هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید شده که ۱۱۰ تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عصر امروز به ریاست جبرئیل برادری رئیس سازمان و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیرکل غله، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، مدیران خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه به‌منظور بررسـی روند فعالیت‌های مختلف در حوزه تولیدات گیاهی به طور هم‌زمان برگزار شد.

برادری در این جلسه با اشاره به نقش توسعه گلخانه‌ها در افزایش بهره‌وری و کمک به حل بحران آب اظهار داشت: تاکنون 167 هکتار اراضی برای احداث گلخانه جدید شناسایی شده و 107 هکتار پروانه تأسیس نیز از این میزان صادر شده است.

وی اولویت پرداخت تسهیلات را طرح‌های گلخانه‌ای دانست و افزود: باید با تشکیل کمیته‌ای موضوعات مهم در حوزه توسعه گلخانه‌ها در سطح شهرستان‌ها پیگیری و مشکلات احتمالی احصاء شود؛ همچنین استفاده از یافته‌های تحقیقاتی در همراهی با مرکز تحقیقات بسیار اثرگذار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: بنابر آمار 1144 تن کلزا از سطح 715 هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده که 110 تن بیش از سال گذشته بوده است.

وی از اتمام برداشت جو در مزارع استان خبر داد و افزود: امسال تعاون روستایی در جهت حمایت از کشاورزان جوکار با دو مرکز خرید 1699 تن جو را خریداری کرد که این مهم تنها در استان تهران اتفاق افتاد.

همچنین در این جلسه علی محمد حسینی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با ارائه گزارشی از وضعیت تأمین و توزیع کودهای کشاورزی طی سه‌ماهه نخست سال جاری گفت: در بخش تامین نهاده های کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون 4140 تن کود کشاورزی در بین کشاورزان توزیع گردیده و مشکلی در تامین این نهاده  وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما